Με τις διατάξεις της τροπολογίας αποσαφηνίζεται ότι η επιβολή της έκτακτης εισφοράς σε αλλοδαπές αεροπορικές εταιρείες γίνεται βάσε του καθαρού εισοδήματος. Η εν λόγω ρύθμιση κρίνεται αναγκαία, δεδομένου ότι, λόγω της μη εφαρμογής, για τον προσδιορισμό του καθαρού εισοδήματος των ανωτέρω εταιρειών ώστε να μην υφίστανται ερμηνευτικές αμφισβητήσεις ως προς την υπαγωγή των ανωτέρω εταιρειών στην έκτακτη εισφορά των ως άνω νομοθετημάτων, καθώς και ως προς τον προσδιορισμό της. Στην τροπολογία επισημαίνεται ότι η προτεινόμενη ρύθμιση ισχύει ανεξαρτήτως του αν οι εν λόγω εταιρείες είχαν υποβάλει δήλωση φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων για τα συγκεκριμένα οικονομικά έτη και ανεξαρτήτως του καθαρού εισοδήματος ή κερδών που είχαν δηλώσει.
Ειδικότερα με την προτεινόμενη τροπολογία αποσαφηνίζεται ότι ως καθαρό εισόδημα για την επιβολή της έκτακτης εφάπαξ εισφοράς κοινωνικής ευθύνης σε αλλοδαπές αεροπορικές εταιρείες για τα οικονομικά έτη 2009 και 2010 νοείται αυτό που προκύπτει ως καθαρό εισόδημα νοείται το 10% στα ακαθάριστα έσοδα που πραγματοποιούνται από τη μεταφορά επιβατών, εμπορευμάτων κ.λπ. και όχι με το καθαρό εισόδημα που νοείται το ποσό που απομένει μετά τις εκπτώσεις .
Η εν λόγω ρύθμιση έχει αναδρομική ισχύ και εφαρμόζεται και στις κατά τη δημοσίευση της παρούσας εκκρεμείς υποθέσεις ενώπιον της Διοίκησης, των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων ή του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Το υπουργείο Οικονομικών στοχεύει στην βελτίωση της εισπραξιμότητας της ανωτέρω εισφοράς, λόγω αποσαφήνισης του σχετικού νομοθετικού πλαισίου επιβολής της