Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές η τηλεδιάσκεψη αναβλήθηκε καθώς δεν μπορούσε να συμμετέχει ένας εκ των εκπροσώπων των θεσμών. Εάν δεν πραγματοποιηθεί ούτε σήμερα η τηλεδιάσκεψη, πιθανόν να υπάρξει συζήτηση πριν από την έναρξη της συνεδρίασης του Eurogroup αύριο.
Για «σύγκλιση» σε βασικά θέματα της αξιολόγησης μεταξύ των θεσμών και της κυβέρνησης έκανε λόγο η εκπρόσωπος της Κομισιόν.
«Ελλάδα και θεσμοί βρίσκονται κοντά σε συμφωνία για τη φορολογική και συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση», αναφέρει σε δημοσίευμά του και το πρακτορείο Bloomberg.
Ο συμβιβασμός προβλέπει εξοικονόμηση 1% του ΑΕΠ από τις συντάξεις το 2019 και επιπλέον 1% του ΑΕΠ από τη μείωση του αφορολόγητου ορίου το 2020.
Εφόσον ο προϋπολογισμός του 2018 προβλέπει ότι η Ελλάδα δεν θα επιτύχει τον στόχο για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ, το μέτρο της μείωσης του αφορολόγητου ορίου θα εφαρμοστεί το 2019 και όχι το 2020. Όπως αναφερόταν στο δημοσίευμα του Bloomberg, η οριστικοποίηση της συμφωνίας εναπόκειται στην τελική έγκριση του ΔΝΤ και της ελληνικής κυβέρνησης.
Σε μερική επιβεβαίωση των όσων αναφέρονται σε δημοσίευμα του πρακτορείου Bloomberg περί συμβιβασμού μεταξύ ελληνικής κυβέρνησης και θεσμών όσον αφορά στην κατανομή των δημοσιονομικών μέτρων τη διετία 2019-2020 προέβη πριν από λίγο κυβερνητικός παράγων
Ερωτηθείς για το εάν ισχύει ότι έχει συμφωνηθεί να επιβληθεί η μείωση των συντάξεων κατά 1% του ΑΕΠ το 2019 και η μείωση του αφορολογήτου με αποδοτικότητα 1% του ΑΕΠ το 2020, όπως ανέφερε το δημοσίευμα, ο κυβερνητικός αξιωματούχος απάντησε «περίπου». Παράλληλα αρνήθηκε κατηγορηματικά ότι όλα τα μέτρα θα ληφθούν το 2019. Οι δύο αυτές απαντήσεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι οι δύο πλευρές βρίσκονται πολύ κοντά σε συμφωνία για εφαρμογή των μέτρων σε δύο ετήσιες δόσεις. Ακόμη όμως δεν έχει γίνει γνωστό το ακριβές «μίγμα» κάθε δόσης, δηλαδή τι μέρος της προσαρμογής θα καλυφθεί σε κάθε έτος από το φορολογικό σκέλος και τι μέρος από το συνταξιοδοτικό.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με μια πρόταση που είχε υποβάλει πριν από μερικές μέρες η ελληνική πλευρά θα μπορούσε να υιοθετηθεί το εξής «μίγμα»:
-0,7% του ΑΕΠ από μείωση αφορολογήτου και 0,3% του ΑΕΠ από μείωση συντάξεων το 2019
-0,3% από μείωση του αφορολογήτου και 0,7% του ΑΕΠ από μείωση συντάξεων το 2020.
Θεωρείται λοιπόν πιθανό να έχει συμφωνηθεί ένα παρόμοιο «μίγμα» που θα έχει τη μορφή: 0,7% ή 0,8% του ΑΕΠ μέσω μείωσης συντάξεων και 0,3% ή 0,2% μέσω μείωσης αφορολογήτου το 2019 και το αντίστροφο (0,7% ή 0,8% του ΑΕΠ μέσω μείωσης αφορολογήτου και 0,3% ή 0,2% του ΑΕΠ μέσω μείωσης συντάξεων) το 2020.