Ειδικότερα, το Γραφείο του Τραπεζικού Μεσολαβητή στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους δέχθηκε συνολικά 6.321 παράπονα, από τα οποία 791 ήταν γραπτά και τα υπόλοιπα 5.530 ήταν τηλεφωνικές κλήσεις και επισκέψεις στο Γραφείο του Μεσολαβητή. Στο ίδιο χρονικό διάστημα ολοκληρώθηκε η εξέταση 1.162 υποθέσεων, με τον μέσο όρο εξέτασης τις 70 ημέρες, βελτιωμένος κατά 60% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012. Υπέρ του παραπονούμενου επιλύθηκε το 67,28% των υποθέσεων των ιδιωτών και το 68,18% των υποθέσεων των επαγγελματιών και των επιχειρήσεων.
Αναφορικά με την κατανομή παραπόνων ανά περιφέρεια, παρατηρείται μια συγκέντρωση στην περιφέρεια Αττικής καθώς τα παράπονα φθάνουν το 70% τους συνολικού αριθμού αναφορικά με τους ιδιώτες, το 52% όσον αφορά επαγγελματίες και επιχειρήσεις και πάνω από 66% όσον αφορά τους επενδυτές, που δεν οφείλεται μόνον στον αναλογικά μεγαλύτερο πληθυσμό αλλά και σε έλλειμμα ενημέρωσης.
Όπως επισημαίνει ο Μεσολαβητής Τραπεζικών και Επενδυτικών Υπηρεσιών Δημήτρης Παυλάκης, οι συναλλασσόμενοι στην περιφέρεια θα πρέπει να γνωρίζουν ότι δεν απαιτείται η φυσική παρουσία του ιδιώτη ή επιχειρηματία που ενδεχομένως έχει παράπονο να υποβάλλει, καθώς το παράπονο μπορεί να υποβληθεί και στην συνέχεια να εξετασθεί (χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση) είτε ηλεκτρονικά με την υποβολή του παραπόνου στην ηλεκτρονική διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. είτε μέσω φάξ στο 210 32.38.821. Επίσης μέσω ταχυδρομείου, στη διεύθυνση Μασσαλίας 1, 106 80 Αθήνα, αφού συμπληρωθεί πριν η σχετική αίτηση.
Όποιος επιθυμεί μπορεί να επικοινωνεί και τηλεφωνικά για οποιοδήποτε τραπεζικό ή επενδυτικό ζήτημα με το Γραφείο του Μεσολαβητή στον αριθμό τηλεφώνου 210 - 3376700.
Μεταξύ των παραπόνων που λαμβάνει το Γραφείο το τελευταίο χρονικό διάστημα, όπως μας ενημερώνει ο κ. Παυλάκης, συγκαταλέγονται ζητήματα που σχετίζονται με οχλήσεις από εταιρίες ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες οφειλές, χρεώσεις εξόδων (κόστος ειδοποιήσεις πληρωμής, κατάθεσης σε λογαριασμό τρίτου κα), προβλήματα κατά τις συναλλαγές μέσω ΑΤΜ και αμφισβήτηση χρεώσεων λογαριασμών πιστωτικών καρτών, προβλήματα κατά τη μεταφορά κεφαλαίων μέσω e-banking, πληροφόρηση όσον αφορά την αναδρομική αύξηση του συντέλεση φορολόγησης των τόκων καταθέσεων καθυστερήσεις όσον αφορά πχ την άρση προσημείωσης μετά την ολοσχερή αποπληρωμή του δανείου, την χορήγηση εξόφλησης δανείου κλπ.
Ο κ. Παυλάκης δίνει έμφαση και στην δραστηριοποίηση του θεσμού μέσω της ιστοσελίδας του http://www.hobis.gr αλλά και των δικτύων κοινωνικής δικτύωσης , όπου σε τακτά χρονικά διαστήματα παρέχεται ενημέρωση στο κοινό για ζητήματα που σχετίζονται με την ασφάλεια των συναλλαγών του.