Με τη συγκεκριμένη ρύθμιση εξαιρούνται βάρκες και σκάφη έως επτά μέτρα μήκος, ενώ επιβαρύνονται με ετήσιο τέλος 200 ευρώ εκείνα από επτά ως 10 μέτρα.
Για σκάφη άνω των 12 μέτρων η επιβάρυνση είναι 100 ευρώ ανά μέτρο ετησίως, με τα εκτιμώμενα έσοδα να φτάνουν -στον βαθμό που θα κάνουν καλά τη δουλειά τους οι εισπρακτικοί μηχανισμοί- τα 20 εκατομμύρια περίπου ετησίως. Ζήτησε μάλιστα η ρύθμιση να εγκριθεί σήμερα, για να προετοιμαστούν καταλλήλως οι υπηρεσίες και το ηλεκτρονικό σύστημα να είναι έτοιμο ως την 1η Ιανουαρίου 2014.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης μίλησε και για δύο κίνητρα προς τους ιδιοκτήτες σκαφών, με 50% μείωση για επαγγελματική χρήση και 30% μείωση την επόμενη χρόνια εφόσον αποδείξουν ότι τα σκάφη έμεινα όλη τη διάρκεια του χρόνου στην πατρίδα μας. «Γιατί το μεγαλύτερο έσοδο, δεν είναι ούτε τα ναύλα, ούτε τα καύσιμα, αλλά οι επισκευές, οι τροφοδοσίες και τα έξοδα των επιβαινόντων γύρω-γύρω», είπε. Αναφερόμενος δε, στα ποσά που ισχύουν στις γύρω χώρες για ένα 12μετρο σκάφος (800 ευρώ σε Ιταλία και έως 500 σε Ισπανία, καθώς και μόνο 30 δολάρια στην Τουρκία), εξήγησε τον ισχυρό ανταγωνισμό. Ο ίδιος έκανε λόγο για δύο τρόπους πληρωμής του φόρου, είτε ετήσια είτε μηνιαία, με προσαύξηση 20% ανά μέτρο.