Το κείμενο της έκθεσης θα παραδοθεί στο υπουργείο Ανάπτυξης μέσα στις επόμενες μέρες,ενώ σήμερα η Καθημερινή δημοσιεύει σήμερα τα αποτελέσματα της. Στα συμπεράσματα της έκθεσης θα βασιστεί νόμος, ο οποίος θα κατατεθεί άμεσα, που θα προβλέπει την κατάργηση του συνόλου των εμποδίων για την ομαλή λειτουργία της αγοράς.
Την Μελέτη Αξιολόγησης Ανταγωνισμού (όπως ονομάζεται) είχε αναθέσει ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης από τον Νοέμβριο του 2012, στον ΟΟΣΑ, προκειμένου να γίνει λεπτομερής εξέταση της νομοθεσίας σε τέσσερις τομείς της ελληνικής οικονομίας: στην επεξεργασία τροφίμων, το λιανεμπόριο, τα δομικά υλικά και τον τουρισμό. Οι εν λόγω τομείς αντιπροσωπεύουν περίπου το 21% του ΑΕΠ, με τζίρο που αγγίζει συνολικά τα 44,26 δισ. ευρώ, διασφαλίζοντας πάνω από 1 εκατ. θέσεις εργασίας, που αντιστοιχούν στο 24% περίπου της συνολικής απασχόλησης στην Ελλάδα.
Ποιες παρεμβάσεις σχεδιάζονται σύμφωνα με το Εθνος ώστε να πέσουν οι τιμές στα προιόντα πρώτης ανάγκης.
Θα είναι υποχρεωτικό για τους τους προμηθευτές να αναγράφουν στα τιμολόγια πώλησης των προϊόντων τους προς τις αλυσίδες καταστημάτων και τα σούπερ μάρκετ τα πιστωτικά σημειώματα που δίνουν.
Θα βάζουν προϋποθέσεις για το πότε οι αλυσίδες θα εκδίδουν τιμολόγια παροχής υπηρεσιών στις βιομηχανίες. Για την ακρίβεια θα ορίζεται πως οι επιχειρήσεις λιανικής θα πρέπει να αποδεικνύουν τον λόγο για τον οποίο κόβουν αυτά τα τιμολόγια.
Αν για παράδειγμα μία αλυσίδα εκδίδει τιμολόγιο για την τοποθέτηση προϊόντων σε καλή θέση στο ράφι, θα πρέπει να αποδείξει ποια είναι τα συγκεκριμένα προϊόντα.
Οι παροχές αυτές στην πλειονότητά τους δίνονται εκ των υστέρων, κι επιπλέον δεν μετακυλίονται εξ ολοκλήρου στην κατανάλωση. Δηλαδή δεν φαίνονται στους τιμοκαταλόγους χονδρικής πώλησης, αλλά και στο τέλος οι καταναλωτές δεν αγοράζουν όσο θα έπρεπε φθηνότερα τα προϊόντα.
Πρέπει να σημειωθεί ότι έρευνες του υπουργείου Ανάπτυξης έχουν δείξει πως οι παροχές φουσκώνουν κατά 25% με 30% την τελική τιμή του προϊόντος.
Το αποτέλεσμα είναι σε αρκετές περιπτώσεις η τιμή χονδρικής να μη διαφέρει από την τελική τιμή. Κι αυτό επειδή οι επιχειρήσεις υπερτιμολογούν προκειμένου να καλύψουν τις παροχές που κάνουν.