Το πρόβλημα εντοπίζεται στην ηλικία των εισαγόμενων αυτοκινήτων που υπολογίζεται στο φόρο πολυτελείας αλλά και γενικά στην φορολογία των οχημάτων.
Στην Ελλάδα τα αυτοκίνητα φορολογούνται βάσει της ημερομηνίας που έγινε η εισαγωγή τους και όχι η ημερομηνία κατασκευής τους .Για παράδειγμα, εάν ένα αυτοκίνητο πουλήθηκε για πρώτη φορά στην Γερμανία το 2003 και ήρθε στην Ελλάδα το 2008, τότε θεωρείται αυτοκίνητο 5ετίας αντί για 10ετίας
Στην πράξη αυτό έχει αποτέλεσμα την επιβάρυνση του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου με υψηλό φόρο πολυτελείας (ανάλογα με τον κυβισμό) αλλά υψηλό τεκμήριο διαβίωσης. Την αλλαγή αυτή στον υπολογισμό της ηλικίας του αυτοκινήτου προανήγγειλε ο Γενικός Γραμματέας Εσόδων Χάρης Θεοχάρης όπου έκανε γνωστό ότι είναι προτεραιότητα του υπουργείου Οικονομικών να αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού της ηλικίας των εισαγόμενων αυτοκινήτων.