Πως θα υπολογίζεται πλέον η φορολογητέα αξία των εισαγόμενων επιβατικών αυτοκινήτων σύμφωνα με τις νέες διατάξεις.
Συγκεκριμένα , τροποποιείται ο τρόπος απομείωσης της αξίας των μεταχειρισμένων επιβατικών αυτοκινήτων, ως προς τα κριτήρια και τη βαρύτητά τους και παύει πλέον να λαμβάνεται υπόψη η «πράγματι πληρωθείσα ή πληρωτέα αξία».
Αναλυτικά, τα ποσοστά απομείωσης της αξίας των μεταχειρισμένων επιβατικών αυτοκινήτων καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, ανά κατηγορία αμαξώματος, καθώς και ανά εξάμηνο και έτος ηλικίας του αυτοκινήτου, ώστε να λαμβάνονται πλέον υπόψη με δυναμικό τρόπο, οι διακυμάνσεις της αγοράς και οι υπολειμματικές αξίες.
Επίσης, αποκτά ουσιαστική βαρύτητα το κριτήριο των διανυθέντων χιλιομέτρων στη συνολική απομείωση της φορολογητέας αξίας, η οποία, μετά την απομείωση ανάλογα με την ηλικία και το αμάξωμα, μειώνεται περαιτέρω ποσοστιαία με χρήση συντελεστή 0,30 για κάθε 500 επιπλέον χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί από τον ετήσιο μέσο όρο των 15.000 χλμ.
Τέλος, δεν λαμβάνεται πλέον υπόψη «η πράγματι πληρωθείσα ή πληρωτέα αξία» στη διαμόρφωση της φορολογητέας αξίας καινούργιων και μεταχειρισμένων επιβατικών αυτοκινήτων, με σκοπό την αποφυγή στρεβλώσεων στην αγορά ειδικά των μεταχειρισμένων επιβατικών αυτοκινήτων και για τον αντικειμενικότερο προσδιορισμό της φορολογικής βάσης για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης.
Επισημαίνεται τέλος το μέτρο τίθεται σε ισχύ από 28/12/13 και περαιτέρω οδηγίες θα δοθούν μετά από την έκδοση και τροποποίηση των αναγκαίων κανονιστικών και διοικητικών πράξεων για την εφαρμογή της.
Τι ισχύει με τον Φόρο Πολυτελείας στα εισαγόμενα αυτοκίνητα
Ισχύει η μη επιβολή φόρου πολυτελείας σε κοινοτικά αυτοκίνητα οχήματα τα οποία έχουν ταξινομηθεί σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης πριν από την 4/3/2010. Η διαπίστωση της ημερομηνίας ταξινόμησης πριν από τις 4/3/2010, ευνόητο είναι ότι θα γίνεται με βάση την άδεια κυκλοφορίας του μεταχειρισμένου επιβατικού αυτοκινήτου.
Επίσης προβλέπεται εξαιρέσει από φόρο πολυτελείας για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, λόγω του αυξημένου κόστους παραγωγής, έρευνας και εξέλιξης, το οποίο επιβαρύνει την τιμή χονδρικής, με αποτέλεσμα, οχήματα ηλεκτροκίνητα, κατά τα λοιπά όμοια με μη ηλεκτροκίνητα να επιβαρύνονται με φόρο πολυτελείας όπως αναφέρει η απόφαση που παρουσιάζει το dikaiologitika.gr