Η ανάπτυξη της αεριοκίνησης προϋποθέτει αυτονόητα την δυνατότητα ανάπτυξης στόλου οχημάτων που κινούνται με φυσικό αέριο αναφέρει η αιτιολογική έκθεση του νομοσχέδιου .
Οι διατάξεις που σχετίζονται με την αεριοκίνηση αφορούν τη διαμόρφωση και παγίωση του κατάλληλου νομοθετικού πλαισίου, πρωτίστως των μετασκευών των κινητήρων οχημάτων, ούτως ώστε αυτοί να λειτουργούν ως κινητήρες διπλού καυσίμου (συμβατικών καυσίμων και φυσικού αερίου/CNG).
Το εν λόγω πλαίσιο οφείλει να συντείνει στην διευκόλυνση της πραγματοποίησης και πιστοποίησης της μετατροπής, σε συνδυασμό όμως με την πιστή εφαρμογή των διαταξεων που ισχύουν με τα διεθνή πρότυπα που υιοθετούνται σε άλλα κράτη, όπου η αεριοκίνηση είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη, ούτως ώστε να διασφαλίζεται στον μέγιστο βαθμό, τόσο η ασφάλεια των χρηστών όσο και η προστασία του περιβάλλοντος.
Με το ισχύον σήμερα κανονιστικό πλαίσιο σχετικά με τη χρήση του φυσικού αερίου για την κίνηση αυτοκινήτων οχημάτων και την μετατροπή των κινητήρων τους σε κινητήρες διπλού καυσίμου συμβατικών καυσίμων και φυσικού αερίου/CNG) έχει ενσωματωθεί ο Κανονισμός R-115 στο εθνικό ρυθμιστικό πλαίσιο , τουλάχιστον στο σκέλος εκείνο που αφορά στις μετατροπές οχημάτων για τη χρήση φυσικού αερίου στο σύστημα προώθησής τους .
Η ανάπτυξη της κίνησης οχημάτων με φυσικό αέριο (αεριοκίνηση) στην χώρα μας, αποτελεί μία σημαντικότατη επιλογή , τόσο για λόγους οικονομικούς αναπτυξιακούς , όσο και από περιβαλλοντική άποψη, αλλά και από άποψη ασφαλείας.
Παρά το γεγονός πως με το προγενέστερο σχέδιο νόμου «Δημόσιες υπεραστικές οδικές μεταφορές επιβατών - Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών και άλλες διατάξεις» προωθήθηκε η ανάπτυξη των συνεργείων αυτοκινήτων αερίων καυσίμων, το ισχύον σήμερα κανονιστικό πλαίσιο προβλέπει διαδικασία αδειοδότησης συστημάτων μετασκευής CNG, η οποία είναι εξαιρετικά δυσχερής, με αποτέλεσμα να μην πραγματοποιούνται εγκεκριμένες μετασκευές και να αποτελεί τροχοπέδη στην ανάπτυξη συνολικά της αεριοκίνησης.
Ετσι συνίσταται η βελτίωσή του νομοθετικού πλαισίου και ο εν γένει εξορθολογισμός του .
Σήμερα, οι δύο Κανονισμοί που ισχύουν στην χώρα μας για την αεριοκίνηση, ευθύνονται για την παντελή απουσία εγκεκριμένων μετατροπών κινητήρων διπλού καυσίμου με φυσικό αέριο όπως αναφέρει η αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου.
Ο προτεινόμενος εξορθολογισμός του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου , θα πρέπει να έχει ως άξονά του την προώθηση της αεριοκίνησης στην Ελλάδα με την εναλλακτική εφαρμογή κανονισμών που θα εξασφαλίζουν την ασφάλεια των μετασκευασμένων οχημάτων στο ίδιο επίπεδο με τον ισχύοντα σήμερα Κανονισμό R-115, που θα παρουσιάζουν όμως χαμηλότερο κόστος μετατροπής
Με την τροποποίηση αυτή, μειώνεται σημαντικά το οικονομικό κόστος που απαιτείται για την μετατροπή των κινητήρων των οχημάτων σε κινητήρες διπλού καυσίμου (για την κίνηση τους με καύσιμο πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG)), και πλέον η επιλογή της αεριοκίνησης γίνεται περισσότερο προσιτή στον Έλληνα πολίτη.
Οι μετατροπές των κινητήρων οχημάτων θα πραγματοποιούνται από κατόχους άδειας ασκήσεως επαγγέλματος τεχνίτη συσκευών αερίων καυσίμων για την κίνηση αυτοκινήτων.
Για τα τροποποιημένα οχήματα που θα κινούνται με καύσιμο πεπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) όπως και αυτά που κινούνται με καύσιμο υγραέριο (LPG), θα πραγματοποιείται έλεγχος διασκευασμένου κινητήρα από τα ΚΤΕΟ (ιδιωτικά ή Δημόσια)