Η επικαιροποίηση των διαφορετικών αρχείων που τηρούνται από τα αρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών, αλλά και από την Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών, φαίνεται ότι λύνει τα χέρια του υπουργείου Οικονομικών για την ενεργοποίηση του νόμου, που προβλέπει υψηλά πρόστιμα έως και 1.000 ευρώ για τα ανασφάλιστα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το θέμα έχει ήδη απασχολήσει τον γενικό γραμματέα Εσόδων, Χάρη Θεοχάρη, ο οποίος έχει δώσει εντολή για την αξιόπιστη ταυτοποίηση των αρχείων και την ενεργοποίηση του νόμου.
Ο οριστικός προσδιορισμός αναμένεται άμεσα, με την οριστικοποίηση και της λίστας όσων πλήρωσαν τα τέλη κυκλοφορίας για το 2014 και αυτών που παρέδωσαν πινακίδες. Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία που έχει επεξεργαστεί το υπουργείο, 5,5 εκατομμύρια κάτοχοι αυτοκινήτων προσήλθαν στα τέλη του 2013 για να προμηθευτούν το σήμα, αριθμός που αν επαληθευθεί, εμφανίζει σημαντική μείωση σε σχέση με την περυσινή εκκαθάριση, όταν ο αριθμός των κατόχων αυτοκινήτων που είχε προμηθευτεί το σήμα είχε φτάσει τα 6 εκατομμύρια. Η μείωση ερμηνεύεται εν μέρει από το γεγονός ότι αρκετοί ήταν αυτοί που παρέδωσαν πέρυσι πινακίδες, οι οποίοι, ωστόσο, δεν ξεπερνούν τις 200.000. Στο νούμερο των 5,5 εκατομμυρίων που σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία φέρονται να προμηθεύτηκαν το τέλος κυκλοφορίας για το 2014, δεν περιλαμβάνονται τα μικρά δίκυκλα κάτω των 50 κυβικών και ορισμένες ειδικές κατηγορίες οχημάτων, όπως είναι τα αγροτικά οχήματα και τα μηχανήματα έργων, τα οποία δεν είναι υποχρεωμένα να προμηθεύονται το ειδικό σήμα. Με βάση στοιχεία προηγούμενων ετών, πρόκειται για 400.000 οχήματα και ο συνυπολογισμός τους ανεβάζει τον συνολικό αριθμό των οχημάτων που κυκλοφορούν στα 5,9 - 6 εκατομμύρια.
Τα στοιχεία αυτά που περιλαμβάνονται σε δύο διαφορετικές βάσεις δεδομένων, του υπουργείου Οικονομικών και του υπουργείου Μεταφορών, θα αποτελέσουν το δείγμα που θα συγκριθεί με τη βάση δεδομένων για τα ασφαλισμένα αυτοκίνητα του Κέντρου Πληροφοριών που χειρίζεται η Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών. Η συγκεκριμένη βάση ενημερώνεται και με τις τρεις κατηγορίες οχημάτων που εξαιρούνται της υποχρέωσης να προμηθεύονται το σήμα κυκλοφορίας, στον βαθμό που είναι ασφαλισμένα, ενώ, αντίθετα, δεν περιλαμβάνει άλλα κυκλοφορούντα οχήματα, όπως τα κρατικά, που αυτασφαλίζονται.
Τα τελευταία στοιχεία της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών για τον Δεκέμβριο ανεβάζουν τον αριθμό των ασφαλισμένων οχημάτων στα 5,6 εκατομμύρια, καταγράφοντας μείωση σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2013, ο αριθμός των οποίων είχε φτάσει τα 5,8 εκατομμύρια. Η μείωση των ασφαλισμένων οχημάτων από το καλοκαίρι οφείλεται στο γεγονός ότι από το καλοκαίρι και μετά ατόνησε η ανησυχία για την επιβολή των υψηλών προστίμων που προέβλεπε ο νόμος που ψηφίστηκε την προηγούμενη χρονιά για τα ανασφάλιστα και επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις ότι το πλήθος τους είναι σημαντικό.
Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία προσέκρουσε στο αλαλούμ που διαπιστώθηκε μεταξύ των διαφορετικών βάσεων δεδομένων που τηρούν το υπουργείο Οικονομικών, η Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών και το υπουργείο Μεταφορών, δημιουργώντας προβλήματα στην αξιόπιστη διασταύρωσή τους, τα οποία φαίνεται ότι έχουν επιλυθεί, ανοίγοντας τον δρόμο για την εφαρμογή του νόμου.
πηγη:Καθημερινή