Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Κώστας Λουρόπουλος, η ΕΕΤΤ σε λιγότερο από ένα χρόνο θα προχωρήσει στην υλοποίηση παρατηρητηρίου τιμών τηλεπικοινωνιακών και ταχυδρομικών προϊόντων λιανικής, το οποίο θα επιτρέπει στους καταναλωτές να αξιολογούν και κυρίως να συγκρίνουν τα προϊόντα και τις τιμές τηλεπικοινωνιακών και ταχυδρομικών υπηρεσιών.
To πιλοτικό σύστημα παρακολούθησης τιμών προϊόντων ηλεκτρονικών επικοινωνιών λιανικής, που λειτουργεί από το Σεπτέμβριο του 2013, περιλαμβάνει 924 πακέτα για συγκριτική αξιολόγηση.
Ο πρόεδρος της ΕΕΤΤ, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, όπου και παρουσίασε το σχέδιο δράσης για το 2014 καθώς και τον απολογισμό για το 2013 της Επιτροπής, αναφέρθηκε και στον νέο κανονισμό λειτουργίας των τηλεπικοινωνιακών παρόχων, που αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή τον Απρίλιο (αντί για 31η Μαρτίου 2014).
Με τον κανονισμό αυτό μπαίνει φρένο στη μάστιγα των κλοπών των κινητών τηλεφώνων.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΕΕΤΤ κ. Κωνσταντίνος Λουρόπουλος με τη ρύθμιση της ΕΕΤΤ, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας θα είναι σε θέση να προχωρούν σε φραγή από το δίκτυό τους για τα κινητά τηλέφωνα που έχουν κλαπεί, αρκεί φυσικά ο κάτοχος της συσκευής να έχει δηλώσει στην εταιρεία που ανήκει την κλοπή και τον μοναδικό αριθμό IMEI (International Mobile Equipment Identity) που τη συνοδεύει, διασφαλίζοντας ότι δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει ξανά σε κανένα ελληνικό δίκτυο.
Η εν λόγω υπηρεσία απαιτεί την εγκατάσταση ειδικού λογισμικού από τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, με τις οποίες, όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΕΤΤ, βρίσκεται αυτή την περίοδο σε επικοινωνία προκειμένου να ξεκινήσει η εφαρμογή της εντός των επόμενων εβδομάδων.
Επίσης, με τον ίδιον κανονισμό θα επιστρέφεται στους συνδρομητές αυτόματα το πάγιο σε περιπτώσεις καθυστερημένης αποκατάστασης βλάβης, ενώ θα μπορούν να διακόπτουν αυτόματα υπηρεσίες σε περιπτώσεις υπέρογκων χρεώσεων. Επιπλέον, οι εταιρείες θα υποχρεώνονται σε αναλυτική και έγκαιρη ενημέρωση των συνδρομητών τους πριν την επιβολή αυξήσεων στις χρεώσεις και αλλαγών στους όρους της σύμβασης.
Ακόμη, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του προέδρου της ΕΕΤΤ, προωθείται και η διαγωνιστική διαδικασία για την εκχώρηση του αποκαλούμενου ψηφιακού μερίσματος για τη χορήγηση δικαιωμάτων χρήσης ραδιοσυχνοτήτων στη ζώνη των 800 MHz και 2,6 GHz, με σκοπό την ανάπτυξη δικτύων και υπηρεσιών κινητής ευρυζωνικότητας.
Ήδη είναι υπό επεξεργασία το κείμενο που θα τεθεί, τέλος Μαρτίου - αρχές Απριλίου σε δημόσια διαβούλευση .
Σε ότι αφορά την υπόθεση του «πακέτου» του ΟΤΕ που συνδέει σταθερή και κινητή τηλεφωνία, αρνήθηκε να το σχολιάσει λέγοντας πως ήταν ένα πολύ δύσκολο θέμα. Το θέμα εξετάζεται για το τι πρέπει να γίνει, δεν έχουμε τελειώσει ακόμη. «Αντιλαμβανόμαστε την αγωνία της αγοράς και θα κάνουμε αυτό που πρέπει στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας. Θα τελειώσουμε το συντομότερο δυνατόν» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Τέλος, ερωτηθείς για τις εξελίξεις σε ότι αφορά το μετοχικό κεφάλαιο της Forthnet, ο κ. Λουρόπουλος απάντησε ότι η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην αγορά και εάν κριθεί σκόπιμο τότε θα παρέμβει. «Η αγορά είναι δυναμική από μόνη της. Προς το παρόν δεν υπάρχουν ενέργειες από την πλευρά μας. Απλά παρακολουθούμε στενά τις εξελίξει» είπε χαρακτηριστικά.
Σημαντικότερες δράσεις ΕΕΤΤ για το 2013
Σταθερή ευρυζωνικότητα: Η διείσδυση της ευρυζωνικότητας στον πληθυσμό ανήλθε σε 25,8% έναντι 23,8% στο τέλος του 2012 με 2.913.191 συνδέσεις έναντι 2.689.428 στο τέλος του 2012. Η δυνητική κάλυψη VDSL βασίζεται σε 187 κέντρα, τα οποία αναλογούν σε περισσότερους από το 69% των συνδρομητών σταθερής τηλεφωνίας στη χώρα.
Κινητή Ευρυζωνικότητα: Συνεχίστηκε η ανάπτυξη και επέκταση των δικτύων 4G/LTE. Σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία του Δεκεμβρίου 2013, 969.763 χρήστες είχαν πρόσβαση στο Internet (μέσω καρτών σε laptops), ενώ 4.412.039 χρήστες είχαν πρόσβαση, μέσω κινητών τηλεφώνων.
Καταγγελίες. Κατά τη διάρκεια του 2013, η ΕΕΤΤ ανταποκρίθηκε σε 12.000 αιτήματα, καταγγελίες και παράπονα καταναλωτών και πραγματοποίησε 240 επισκέψεις σε καταστήματα λιανικής παρόχων με στόχο να ελέγξει τη συμμόρφωση στα σημεία εξυπηρέτησης. Το 85% των αιτημάτων αφορούσαν τηλεφωνία και Internet.