Το ποδήλατο και η προώθηση των εμπορευματικών μεταφορών έχει στόχο την μείωση της ενέργειας που χρησιμοποιείται στις αστικές εμπορευματικές μεταφορές, με την αντικατάσταση των περιττών μηχανοκίνητων οχημάτων, με ποδήλατα φορτίου για την ενδο-αστική παράδοση όπως υποστηρίζει η Οικολογική Κίνηση Θεσσαλονίκης και μέλος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδηλατών που συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό έργο "Cyclelogistics
"Θεωρούμε ότι αν γινόταν σωστή αστυνόμευση των φορτοεκφορτώσεων που γίνονται ανεξέλεγκτα, όλες τις ώρες, οι μεταφορές με ποδήλατο θα ήταν ιδανικές για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση" ανέφερε σε συνέντευξη τύπου ο εκπρόσωπος του ευρωπαϊκού έργου στην Ελλάδα, Γιώργος Φαρφαράς.
Τη δική του πατέντα για την μεταφορά φορτίων παρουσίασε από την πλευρά του ο βιομηχανικός σχεδιαστής, Παύλος Νικολόπουλος ο οποίος κατασκεύασε ένα καροτσάκι για ψώνια που μπορεί να κλειδώνει σε οποιοδήποτε τύπο ποδηλάτου, αλλά συγχρόνως μπορεί να χρησιμοποιηθεί και χωρίς το ποδήλατο, σαν απλό καρότσι για ψώνια.
"Είναι ένα αεροδυναμικό καροτσάκι που μπορεί να ρυμουλκηθεί από όλα τα ποδήλατα, "σηκώνει" βάρος 50 κιλών και το κόστος του δεν θα ξεπερνάει τα 100 ευρώ. Ήδη έχω παραγγελίες από Αγγλία και Ολλανδία και ευελπιστώ, αφού ξεπεράσω τον σκόπελο της ελληνικής γραφειοκρατίας, σύντομα να ξεκινήσω την παραγωγή με την εταιρία IDS - Innovative Decoration Solutions" διευκρίνισε ο κ.Νικολόπουλος
Την εκτίμησή τους ότι η αγορά είναι πιο έτοιμη από ποτέ για να υποδεχθεί την μεταφορά φορτίων με ποδήλατο εξέφρασαν από την πλευρά τους εκπρόσωποι των εταιρειών ταχυμεταφορών NINE FLOW και PIEDI VERDI που δραστηριοποιούνται εδώ και λίγους μήνες στην Θεσσαλονίκη στις ταχυμεταφορές εγγράφων και μικροδεμάτων.