Στο πλαίσιο μάλιστα της προώθησης, γενικότερα, των clusters και της επιχειρηματικότητας, διοργανώθηκε το πρωί ελληνογαλλική εκδήλωση στο ΕΚΕΤΑ με στόχο την παρουσίαση στοιχείων εθνικών πολιτικών Ελλάδας και Γαλλίας για τους συνεργατικούς σχηματισμούς (clusters) και με αναφορές σε καλές πρακτικές γαλλικών clusters.
Οι συνεργατικοί σχηματισμοί αποτελούν μορφές συνεργασίας μεταξύ επιχειρήσεων και άλλων φορέων (π.χ. ερευνητικά κέντρα, πανεπιστήμια, επαγγελματικές ενώσεις, επιμελητήρια κ.α.) που προωθούν την καινοτομία και την ανταγωνιστικότητα.
«Με το «CHORUS» που δημιουργήσαμε πριν από λίγους μήνες, στοχεύουμε σε μια ολιστική προσέγγιση που ξεκινά από τις πρώτες ύλες, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το μικρότερο «αποτύπωμα» στο περιβάλλον και τις επιπτώσεις στον άνθρωπο» εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Θανάσης Κωνσταντόπουλος, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του ΕΚΕΤΑ.
Στο cluster συμμετέχουν 12 επιχειρήσεις της βόρειας Ελλάδας που αναπτύσσουν βιομηχανικά προϊόντα και εφαρμογές «καθαρής» ενέργειας, με εξαγωγικό προσανατολισμό.
«Στα εργαστήριά μας έρχονται για ειδικά τεστ, κανονίζουμε τη συμμετοχή τους σε εκθέσεις και διοργανώνουμε εκπαιδευτικά σεμινάρια, προσανατολιζόμενοι πάντα στη δημιουργία συστάδας μέσω της οποίας, η μία επιχείρηση θα βοηθάει την άλλη» διευκρινίζει ο κ.Κωνσταντόπουλος προσθέτοντας ότι ήδη έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον για κάποιες ελληνικές εφαρμογές από επιχειρήσεις του εξωτερικού.
Για το cluster "Aerospace valley» μίλησε από την πλευρά του ο αναπληρωτής διευθυντής του διαστημικού τμήματος, Φιλίπ Λατ (Philippe Lattes), διευκρινίζοντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι αναπτύσσεται από το 2006 στο Μπορντώ και στην Τουλούζη, περιοχές όπου είναι συγκεντρωμένο το ½ της αεροδιαστημικής έρευνας της Γαλλίας και το 1/3 του κλάδου της αεροναυπηγικής.
«Το cluster είναι μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και έχει 700 μέλη, εκ των οποίων οι 80 είναι οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου» τονίζει ο κ.Λατ.
Δίνοντας μάλιστα ένα παράδειγμα από τα καινοτόμα προγράμματα που υλοποιούνται σ΄ αυτό, αναφέρθηκε σε ένα project που αφορά στην εξοικονόμηση καυσίμων και ειδικά κηροζίνης στα αεροπλάνα.
«Έχουμε αναπτύξει μια τεχνική για την κατανάλωση ηλεκτρικής, μόνο, ενέργειας στο αεροπλάνο την ώρα που βρίσκεται στο έδαφος χρησιμοποιώντας διάφορους τρόπους, όπως η τοποθέτηση μοτέρ στις ρόδες για την ηλεκτρική τους λειτουργία» είπε σχετικά.
Πάντως η ανάπτυξη διμερών συνεργασιών είναι στόχος της γαλλικής κυβέρνησης, σημείωσε ο Γάλλος πρόξενος, Κριστόφ Λε Ριγκολέρ (Christophe Le Rigoleur), αφού «η οικονομική ανάπτυξη είναι η βάση για τη δημιουργία θέσεων εργασίας και η καινοτομία αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα».