Η έρευνα, που διεξήχθη το πρώτο εξάμηνο του περασμένου έτους και στην οποία συμμετείχαν οι ερευνητές Δρ. Μάριος Τρίγκας, Δρ. Ιωάννης Παπαδόπουλος, Γλυκερία Καραγκούνη (Msc) και Βασίλης Κυριατζής (Msc) δείχνει -μεταξύ άλλων- ότι το 44,6% των επιχειρήσεων εισήγαγαν την περίοδο 2010-2012 κάποιας μορφής καινοτομίας, με το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών να είναι οι παραγωγικές επιχειρήσεις και μάλιστα σε ποσοστό τρεις φορές μεγαλύτερο από τις αντίστοιχες εμπορικές (48,3% έναντι 17,2%).
Η ανάλυση έδειξε επίσης ότι όσο μεγαλύτερος είναι ο τζίρος της επιχείρησης τόσο μεγαλύτερη έμφαση δίνεται στην εφαρμογή καινοτομικών διαδικασιών.
Η έρευνα έδειξε ακόμη ότι, κατά μέσο όρο, ο ετήσιος τζίρος (ακαθάριστα έσοδα) των επιχειρήσεων αυτών προέρχεται σε ποσοστό 7,4% από τα νέα προϊόντα/υπηρεσίες που αυτές επένδυσαν στην καινοτομία την παραπάνω περίοδο. Το μεγαλύτερο ποσοστό (>15%) του τζίρου των επιχειρήσεων της έρευνας, που προέρχεται από την "επένδυση" στην καινοτομία, αναφέρεται μόνο σε επιχειρήσεις του κλάδου τροφίμων, ενώ οι μισές επιχειρήσεις του κλάδου μεταλλικών κατασκευών αποδίδουν το 11-15% του τζίρου τους στην καινοτομία.
Όσες επιχειρήσεις εισήγαγαν οποιασδήποτε μορφής καινοτομία για διάστημα τριών ετών (2010-2012) δαπάνησαν συνολικά 50.000 ευρώ σε ποσοστό 54,8%, ενώ ποσοστό 22,6% δαπάνησαν από 50-100,000 ευρώ, το 19,4% από 100-500,000 ευρώ και το υπόλοιπο 3,2% πάνω α