Με απόφαση της Υφυπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ.Χριστοφιλοπούλου που παρουσιάζει το dikaiologitika.gr θα υλοποιηθεί ο ανασχεδιασμός βελτιωμένων –απλοποιημένων ή ανασχεδιασμένων διαδικασιών για τη βελτιστοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων ΓΓΠΣ ..Στο πλαίσιο αυτά θα αναδειχθούν οι διαδικασίες αυτές των οποίων η απλούστευση θα βελτιώσει το επίπεδο εξυπηρέτησης των συναλλασσομένων (πολιτών και επιχειρήσεων) με τη ΓΓΠΣ, και επιπλέον θα διασφαλίσει την αποτελεσματική – ποιοτική ανταπόκριση της ΓΓΠΣ στις ανάγκες των «εσωτερικών χρηστών» (Δημόσια Διοίκηση) με τους οποίους συνεργάζεται για την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις
Oι απλουστευμένες διαδικασίες αφορούν:
Την έκδοση και συναλλαγή με ηλεκτρονικά τιμολόγια, ως πρόταση νέας ηλεκτρονικής υπηρεσίας που αφορά κυρίως τις επιχειρήσεις. Η ηλεκτρονική τιμολόγηση αναφέρεται στην ανταλλαγή ηλεκτρονικών τιμολογίων μεταξύ δύο ή περισσότερων οντοτήτων (επιχείρησης, δημοσίου, πολίτη) που εμπλέκονται σε μια εμπορική συναλλαγή. Σύμφωνα με την 2001/115/EC οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η ηλεκτρονική τιμολόγηση ορίζεται ως η αποστολή τιμολογίων με ηλεκτρονικά μέσα και περιλαμβάνει τη μετάδοση, αποθήκευση και ψηφιακή επεξεργασία τους.
Η απόφαση προβλέπει επίσης τον έλεγχο χρεών προς το Δημόσιο πιστοποιημένων χρηστών μέσω πιστοποίησης Δημόσιων Φορέων, ως πρόταση νέας ηλεκτρονικής υπηρεσίας που αφορά κυρίως τη Δημόσια Διοίκηση. Συνοπτικά, αφορά την δημιουργία νέας ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η οποία προβλέπεται να δημιουργήσει μια κεντρική βάση δεδομένων με τα στοιχεία όλων των υπόχρεων και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους. Στην βάση αυτή θα συγκεντρώνονται περιοδικά, ή/και κατ’ απαίτηση όταν αυτό απαιτείται σε πραγματικό χρόνο (π.χ. στο πλαίσιο μιας διοικητικής διαδικασίας που απαιτεί την προσκόμιση
ενημερότητας), οι οφειλές των υπόχρεων από συστήματα του ΥπΟικ και μελλοντικά των ασφαλιστικών φορέων καθώς και άλλων φορέων στους οποίους δύναται να οφείλει ένας πολίτης / επιχείρηση, π.χ. Δήμοι, Δικαστήρια, κλπ. (συμβεβλημένοι φορείς). Η νέα εφαρμογή για τα χρέη στο δημόσιο θα υλοποιηθεί στα πρότυπα του τραπεζικού ''Τειρεσία'' σύμφωνα πάντα με την απόφαση της υφυπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης. .
Επίσης η απόφαση προβλεπει τη βέλτιστη οργάνωσή των γραφείων υποστήριξης (help desk) και των τηλεφωνικών κέντρων της ΓΓΠΣ. Στόχος είναι η δημιουργία ενός ενιαίου πολυλειτουργικού κέντρου τηλεφωνικής εξυπηρέτησης των πολιτών, των επιχειρήσεων και εν γένει των χρηστών των ηλ. υπηρεσιών & πληροφοριακών συστημάτων της ΓΓΠΣ. Το εν λόγω κέντρο τ/φ εξυπηρέτησης θα κληθεί να υποστηρίξει με ενιαίο και αποτελεσματικό τρόπο τους χρήστες (εσωτερικούς & εξωτερικούς) των ηλ. υπηρεσιών και των πληροφοριακών συστημάτων που λειτουργούν στη ΓΓΠΣ. Συνολικά 21 πληροφοριακά συστήματα με 113 υποσυστήματα θα πρέπει να υποστηριχθούν από το πολυλειτουργικό κέντρο τηλεφωνικής εξυπηρέτησης.