Σε σημερινές του δηλώσεις στον ΑΝΤ1ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, αναφέρθηκε εκτενώς στο θέμα με τις προσφορές «1+ 1», δίνοντας μια άλλη διάσταση.
Οι προσφορές 1+1 είναι δώρο για την επιχείρηση, όχι για τον καταναλωτή
«Στο 1+1 δώρο, δεν είναι δώρο για τον καταναλωτή, αλλά για την επιχείρηση», είπε ο ΓΓ Εμπορίου, επισημαίνοντας πως, «δεν ζητάει κανείς την κατάργηση, αυτό που πρέπει να καταργηθεί είναι το πλασματικό 1+1». Για τις αυξημένες τιμές λαχανικών και φρούτων, εξήγησε ότι, η τελική τιμή διαμορφώνεται βάσει του κόστους παραγωγής, αλλά και της ποσότητας παραγωγής που τελικά πετιέται.
«Οι πολυεθνικές έχουν χωρίσει τον κόσμο σε τοπικές αγορές και όπου δεν έχουν πολύ ανταγωνισμό πουλάνε τα προϊόντα πιο ακριβά», αιτιολόγησε τις διαφορετικές τιμές στα ίδια προϊόντα μεταξύ ακόμα και γειτονικών χωρών, ενώ εξήγησε ότι, «η φέτα είναι πιο φτηνή στη Γερμανία, γιατί εκεί δεν έχει μεγάλη αγορά και την βάζουν φτηνότερα για να προσελκύσει κόσμο».
Οι εταιρείες να κατεβάσουν την τιμή ανά τεμάχιο αντί να δίνουν +1 δώρο
Διαβεβαίωσε ότι, «ο έλεγχος είναι διαρκής» για τα φαινόμενα αισχροκέρδειας και απαντώντας σε σχετικό ερώτημα είπε ότι, «θα έπρεπε να κατεβάσει την τιμή της μονάδας, αντί να δίνει ένα + 1 δώρο». «Από την πρώτη εικόνα που έχουμε, έχουν μειωθεί οι πωλήσεις των πολυεθνικών στις οποίες μπήκαν πρόστιμα», είπε καταλήγοντας και απαντώντας σε σχετικό ερώτημα.
"Χαμένοι" στα ταμπελάκια των προσφορών οι καταναλωτές
Οι προσφορές τύπου "1+1" έχουν μπει στο στόχαστρο της κύβερνησης και εξετάζονται τρόποι ώστε οι καταναλωτές να επωφελούνται από τέτοιες προσφορές και να μην γίνονται πλασματικές εκπτώσεις. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι λίγοι είναι οι καταναλωτές που ελέγχουν την τιμή ανά μονάδα προκειμένου να συγκρίνουν εάν πραγματικά τους συμφέρει να αγοράζουν ένα προϊόν που βρίσκεται σε προσφορά.