Ο διοικητής της ανεξάρτητης αρχής, Γιώργος Πιτσιλής, μιλώντας στο Οικονομικό και Επιχειρηματικό Συνέδριο της Ναυτεμπορικής, «Ανα- βαθμίζοντας» την Ελλάδα, ανέφερε πως βρίσκεται στα σκαριά μία εφαρμογή της ΑΑΔΕ για κινητά, με την οποία ο κάθε πολίτης θα μπορεί να βλέπει τις οφειλές του, θα μπορεί να τις πληρώσει, θα μπορεί να παίρνει μηνύματα προσωποποιημένα υπενθυμιστικά, όπως «σε τρεις μέρες πρέπει να υποβάλεις τη δήλωσή του ΦΠΑ αν το έχεις ξεχάσει».
Η εφαρμογή της ΑΑΔΕ θα είναι έτοιμη στα τέλη του 2023 ή στις αρχές του 2024, όπως είπε ο κ. Πιτσιλής. «Όλο το ψηφιακό σύστημα πρέπει να είναι στην κατεύθυνση της υποστήριξης του συνεπούς φορολογουμένου, της βοήθειάς του έτσι ώστε να μπορούμε να ξεχωρίζουμε την ήρα από το στάρι» κατέληξε.
Οι προτεραιότητες και οι αλλαγές στην ΑΑΔΕ
«Καταπολέμηση φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου αλλά και εξυπηρέτηση του πολίτη και της επιχείρησης», ήταν οι προτεραιότητες της ΑΑΔΕ για το 2023, όπως επεσήμανε ο κ. Πιτσιλής. Παράλληλα, τόνισε ότι πρόσφατα ψηφιοποιήθηκε η διασύνδεση με το Γ.Ε.ΜΗ. για τις ανώνυμες εταιρίες, ενώ αυτοματοποιήθηκε η έκδοση του Ε9 μετά από μεταβίβαση ακινήτου.
«Όσοι ξέρετε, το είχατε ζήσει, οποιαδήποτε μεταβολή στο Διοικητικό Συμβούλιο εταιρείας ή μεταβολή στο κεφάλαιο, δεν αρκούσε να πας στο Γ.Ε.ΜΗ. έπρεπε να πάρεις τα χαρτιά σου να τα ξαναπάς στη ΔΟΥ ΦΑΕ Αθηνών, Θεσσαλονίκης ή οτιδήποτε» είπε για το ΓΕΜΗ, ενώ πρόσθεσε για το Ε9 πως περίπου το 60% πλέον έχουμε καταφέρει να βγαίνει αυτόματα χωρίς να χρειάζεται να κάνει δήλωση ο πολίτης.
Ο κ. Πιτσιλής σημείωσε ακόμη πως ωριμάζει το έργο My Data, έχουμε τη διασύνδεση των ταμεικών μηχανών με την ΑΑΔΕ να έχει ολοκληρωθεί, ενώ προχωρά και η διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές.
«Καταφέραμε σε ελάχιστο χρόνο να έχουμε ένα μητρώο POS, σκεφτείτε δεν γνωρίζαμε ποια είναι τα POS που λειτουργούν και πού βρίσκονται. Υπάρχουν 1.077.000 POS καταγεγραμμένα και γνωρίζουμε και ποιοι τα διαχειρίζονται και ποιοι κάνουν τις εκκαθαρίσεις των συναλλαγών» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, σημείωσε ότι προωθούνται και οργανωτικές αλλαγές στην ΑΑΔΕ. «Εγκαταλείπουμε πολύ γρήγορα κα πάμε σε ένα νέο οργανωτικό μοντέλο σύγχρονο πια, όχι σε ένα μοντέλο το οποίο είναι στημένο πάνω σε εφορίες, σε μία περιοχή με τοπική αρμοδιότητα, με διαφορετικές πρακτικές» εξήγησε.
«Όλοι όσοι έχετε συναναστραφεί με εφορίες το ξέρετε αυτό το πρόβλημα, κάθε μία εφορία είχε διαφορετική διαχείριση του ίδιου θέματος, πάμε πλέον σε κεντρικοποιήσεις. Έχουμε τέσσερα ελεγκτικά κέντρα στην Αττική, δύο στη Θεσσαλονίκη, ολοκληρώθηκε το κέντρο βεβαίωσης και είσπραξης, όλη η διαδικασία των εισπράξεων δηλαδή σε ένα κέντρο και μέσα στο 2024 θέλουμε να έχουμε αναπτύξει πλήρως το νέο μοντέλο στην Αττική οπωσδήποτε κι αν τα καταφέρουμε και στη Θεσσαλονίκη» πρόσθεσε.
Τι σημαίνει αυτό; «Σημαίνει ένα κέντρο βεβαίωσης και είσπραξης, σημαίνει ένα ειδικό κέντρο για τη φορολογία των ακινήτων, μεταβιβάσεις, κληρονομιές, δωρεές και ένα κέντρο για τις υπόλοιπες λειτουργίες μας, υποστηρικτικές και εξυπηρέτησης».
Σημεία εξυπηρέτησης πολιτών για όσους δεν έχουν ψηφιακή σύνδεση
Όπως είπε οι ΔΟΥ θα εξελιχθούν σε σημεία εξυπηρέτησης των πολιτών που δεν έχουν πρόσβαση σε ψηφιακά μέσα. Αλλάζουμε τελείως δηλαδή το οργανωτικό μας μοντέλο, δίνουμε έμφαση στην ψηφιακή εξυπηρέτηση, στην εξυπηρέτηση μέσω τηλεφώνου.
«Θέλουμε να βάλουμε και την τεχνητή νοημοσύνη μέσω chatbots στην εξυπηρέτηση και να μπορέσουμε να απελευθερώσουμε δυνάμεις, για να τις στοχεύσουμε που; Στον φορολογικό έλεγχο, εκεί που το χρειαζόμαστε πραγματικά» σημείωσε.