«Αναμένουμε, ελπίζοντας σε κάτι θετικό, την έκβαση του διαγωνισμού για τα θαλάσσια οικόπεδα στη Δυτική Ελλάδα που λήγει στις 14 Ιουλίου», είπε ο υπουργός, διαψεύδοντας πληροφορίες και εκτιμήσεις περί νέας παράτασης στην προθεσμία υποβολής (έχει ήδη δοθεί μία), λόγω και της οικονομικής συγκυρίας.
Ο κ. Λαφαζάνης ανέπτυξε τα οφέλη για τη χώρα από την κατασκευή του αγωγού που θα μεταφέρει ρώσικο φυσικό αέριο μέσω Ελλάδας, επανέλαβε τη στήριξη και προς τον αγωγό ΤΑΡ, προς την Κοινοπραξία του οποίου έθεσε ωστόσο τρία συγκεκριμένα αιτήματα και απέκλεισε οποιαδήποτε ιδιωτικοποίηση στο χώρο της ενέργειας.
Ο Νότιος Ευρωπαϊκός Διάδρομος θα μεταφέρει 47 δισ. κυβικά μέτρα ρωσικού φυσικού αερίου το χρόνο, μέσω Τουρκίας και Ελλάδας προς την Ευρώπη.
Η επένδυση για την κατασκευή του έργου, όπως τόνισε ο υπουργός είναι 2 δισ. ευρώ, θα χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από ρωσικά κεφάλαια και θα δημιουργήσει 20.000 θέσεις εργασίας.
«Θα είναι», είπε ο κ. Λαφαζάνης, «ένα έργο χωρίς μίζες, χωρίς λεφτά κάτω από το τραπέζι και χωρίς σκοτεινές και αδιαφανείς συναλλαγές. Θα εξυπηρετεί πολλές ευρωπαϊκές χώρες και εκατομμύρια καταναλωτές και επιχειρήσεις και θα εξυπηρετεί τις ανάγκες τους σε προσιτές τιμές». Άσκησε, εξάλλου, κριτική σε όσους εναντιώνονται στο έργο με πολιτικά κριτήρια, λέγοντας ότι εξυπηρετούν νεοψυχροπολεμικές διαιρέσεις που είναι επικίνδυνες για την Ευρώπη, τη σταθερότητα και την ειρήνη.
Αναφερόμενος στον αγωγό ΤΑΡ, που θα μεταφέρει αέριο από το Αζερμπαϊτζάν μέσω Ελλάδας προς την Ευρώπη, ο κ. Λαφαζάνης είπε ότι η κυβέρνηση στηρίζει την κατασκευή του και όπως και με τον ρωσικό αγωγό, επιδιώκει τα μέγιστα δυνατά οφέλη για την οικονομία και το λαό.