Για το λόγο αυτό, όπως σημειώνει χαρακτηριστικά η ΓΣΕΒΕΕ, «απαιτούνται ταχύτατες αποδεσμεύσεις κεφαλαίων για επενδύσεις, αξιοποίηση του πακέτου για την ανάπτυξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και δικαιότερη αναδιανομή του παραγόμενου πλούτου προς τις πιο αδύναμες κοινωνικά ομάδες και βασική προϋπόθεση για την επίτευξη αυτού του στόχου είναι η σταθερή πολιτική κατάσταση στην χώρα μας».
Η ΓΣΕΒΕΕ καλεί την κυβέρνηση και τους θεσμούς, κατά τη διάρκεια εφαρμογής του 3ου προγράμματος στήριξης «να προβούν θαρραλέα και με αμοιβαία σε αναπροσανατολισμό της στείρας οικονομικής πολιτικής λιτότητας και επανακαθορισμό των στόχων για την ελληνική οικονομία».
Ειδικότερα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ινστιτούτου ερευνών της ΓΣΕΒΕΕ (ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕΕ), οι επιπτώσεις από την υλοποίηση των μέτρων στην ήδη δοκιμαζόμενη οικονομία θα φανούν πρώτα στη μείωση του ΑΕΠ, η οποία θα κυμανθεί περίπου στο 3,5% και σε μια περαιτέρω μείωση του μέσου καθαρού διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών (κατ' ελάχιστο μείωση της συνολικής δαπάνης ανά νοικοκυριό κατά 60 ευρώ μηνιαία ή 720 ευρώ, ετησίως).
Επιπρόσθετα, εκτιμάται ότι θα υπάρξει ανακατεύθυνση της δαπάνης των νοικοκυριών υπέρ των ανελαστικών αγαθών (βασικά είδη, στέγαση, υγεία και μεταφορές) και εις βάρος της κατανάλωσης αγαθών με υψηλή ελαστικότητα ζήτησης (εστίαση, ένδυση-υπόδηση, ψυχαγωγία) και αυτό συνεπάγεται ότι αναμένεται περαιτέρω μείωση κύκλου εργασιών κυριότερα στον κλάδο εστίασης και ένδυσης-υπόδησης, με σοβαρές επιπτώσεις στην απασχόληση των κλάδων αυτών. «Μάλιστα, εκτός από τις προφανείς συνέπειες στην κατανάλωση, επιπτώσεις θα υπάρξουν και στην εγχώρια παραγωγή και στον επενδυτικό σχεδιασμό των επιχειρήσεων», επισημαίνεται.
Σχετικά με την ανάγκη επαναφοράς της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ ως προαπαιτούμενο για την εφαρμογή διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, η ΓΣΕΒΕΕ υπογραμμίζει ότι από το σύνολο των 300 διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων που είχαν προταθεί στην εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ, μόνο ένα μικρό μέρος δεν έχει εφαρμοσθεί ολοκληρωτικά, «εξαιτίας της προφανούς αναποτελεσματικότητας των μέτρων αυτών για τη βελτίωση της εγχώριας παραγωγικής δυναμικής».
Ειδικότερα, κατά τη συνομοσπονδία, οι μεταρρυθμίσεις που προέβλεπαν τη δυνατότητα διάθεσης ΜΗΣΥΦΑ σε καταστήματα εκτός φαρμακείων, την εφαρμογή ρυθμίσεων για τον τρόπο διάθεση γάλακτος, ελαιόλαδου και ψωμιού εκτός των παραδοσιακών τρόπων και την απελευθέρωση λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές «έτυχαν της απαξίας των ελληνικών παραγωγικών τάξεων, διότι δεν αντιμετώπιζαν κανένα πρόβλημα εξωστρέφειας, καινοτομίας και ανασυγκρότησης της ελληνικής παραγωγικής βάσης, αλλά συντελούσαν στη μεγέθυνση της συγκέντρωσης και τη μείωση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της χώρας». Η εκτίμηση του ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕΕ είναι ότι με την εφαρμογή των συγκεκριμένων μέτρων δεν θα επέλθει παραγωγική αναδιάρθρωση ούτε αύξηση απασχόλησης.