Συγκεκριμένα τροποποιούνται επιμέρους παράμετροι λειτουργίας του προγράμματος διάθεσης ποσοτήτων φυσικού αερίου μέσω ηλεκτρονικών δημοπρασιών, ενόψει και της επικείμενης ετήσιας δημοπρασίας, προκειμένου να επιτευχθεί η αποτελεσματικότερη λειτουργία του συστήματος ηλεκτρονικών δημοπρασιών, έως την αξιολόγηση των συνεπειών που θα επέλθουν από την εφαρμογή του πρόσφατα ψηφισθέντος Ν. 4336/2015.
Ειδικότερα, με βάση τις τροποποιημένες δεσμεύσεις που ανέλαβε η ΔΕΠΑ:
1. Η ποσότητα που θα διατίθεται στις ετήσιες δημοπρασίες αυξάνεται από το υφιστάμενο ποσοστό του 50% σε 60% των συνολικά προς δημοπράτηση κατ' έτος ποσοτήτων φυσικού αερίου, με αντίστοιχη αναπροσαρμογή των ποσοτήτων που διατίθενται στις τριμηνιαίες δημοπρασίες (σημείο 5(α) της υπ' αριθ. 589/2014 απόφασης).
2. Στην περίπτωση κατά την οποία μετά την επικείμενη ετήσια δημοπρασία παραμείνει τυχόν αδιάθετη ποσότητα, αυτή θα κατανεμηθεί αναλογικά (pro rata) σε κάθε συμμετέχοντα, ο οποίος κατακύρωσε τις μέγιστες ποσότητες κατά τη δημοπρασία (κατ' ανώτατο όριο 15% της προς δημοπράτηση ποσότητας ανά υποψήφιο αγοραστή), εφόσον ο τελευταίος επιθυμεί την αγορά επιπλέον ποσότητας, τροποποιούμενης εν μέρει προς τούτο της υπ' αριθ. 589/2014 απόφασης (σημείο 4). Η τιμή της εν λόγω ανακατανομής θα είναι η τιμή κατακύρωσης της αρχικής δημοπρασίας, χωρίς επιπλέον επιβάρυνση.
Επίσης, η Επιτροπή αποφάσισε ότι δεδομένης της πρόσφατης διεύρυνσης της κατηγορίας των "επιλεγόντων πελατών" φυσικού αερίου και της δυνατότητας που έχουν πλέον αυτοί οι πελάτες για απευθείας προμήθεια φυσικού αερίου από τις δημοπρασίες που διεξάγει η ΔΕΠΑ, αλλά και με αφορμή την αλλαγή του καθεστώτος των υφιστάμενων τριών Εταιριών Παροχής Αερίου, θα επανεξετάσει το θέμα των προς διάθεση ποσοτήτων φυσικού αερίου στις δημοπρασίες, σε συνεργασία με τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), με γνώμονα και την εξέλιξη της ζήτησης μετά την διενέργεια της επικείμενης ετήσιας δημοπρασίας.