Στην έκθεση τονίζεται ότι ειδικά για το 2015, η αντίστοιχη πραγματική αύξηση θα φτάσει στο 1,4%, λόγω του συνεχιζόμενου αρνητικού πληθωρισμού. Εξάλλου, στον επιχειρηματικό τομέα η πραγματική αύξηση των μέσων καθαρών αποδοχών (λόγω και των μεταφερόμενων επιδράσεων από τη μείωση των εργοδοτικών και των εργατικών ασφαλιστικών εισφορών στα μέσα του 2014 βάσει του ν. 4254), θα φτάσει το 2%. Το κόστος εργασίας ανά μονάδα προϊόντος το 2015 εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 2%, τόσο στο σύνολο της οικονομίας όσο και στον επιχειρηματικό τομέα, κυρίως λόγω της μείωσης της παραγωγικότητας.
Το 2016 ενδεικτικά προβλέπεται ότι στο σύνολο της οικονομίας οι μέσες ονομαστικές ακαθάριστες αποδοχές, θα αυξηθούν οριακά κατά 0,5%, ενώ το κόστος εργασίας ανά μονάδα προϊόντος θα αυξηθεί κατά 2% στο σύνολο της οικονομίας και ενδεχομένως περισσότερο στον επιχειρηματικό τομέα .
Οι πιο πρόσφατες εκτιμήσεις της Τράπεζας της Ελλάδος αλλά και των εθνικών λογαριασμών που καταρτίζει η ΕΛΣΤΑΤ, επιβεβαιώνουν ότι το 2014 οι ρυθμοί μείωσης των μέσων ονομαστικών αποδοχών και του κόστους εργασίας ανά μονάδα προϊόντος στο σύνολο της οικονομίας επιβραδύνθηκαν δραστικά σε σύγκριση με τη διετία 2012 – 2013. Στον επιχειρηματικό τομέα καταγράφηκε πολύ περιορισμένη αύξηση του κόστους εργασίας ανά μονάδα προϊόντος. Στη διάρκεια του 2015, δεν πραγματοποιήθηκαν ορισμένες αλλαγές στην πολιτική για την αγορά εργασίας που αρχικά σχεδίαζε η νέα κυβέρνηση μετά τις εκλογές του Ιανουαρίου, για παράδειγμα όσον αφορά τις κατώτατες αποδοχές και τους κανόνες για τις συλλογικές διαπραγματεύσεις. Τελικά, στη συμφωνία δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων που κυρώθηκε με το ν. 4336/2015 προβλέφθηκε διαδικασία διαβούλευσης – με τη συμβολή και της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας και ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων – για την επανεξέταση της νομοθεσίας που αφορά τις συλλογικές διαπραγματεύσεις, την άσκηση του δικαιώματος της απεργίας και τις ομαδικές απολύσεις υπό το φως των βέλτιστων διεθνών πρακτικών, προκειμένου να προωθηθεί η βιώσιμη ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς.