Ειδικότερα, σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο από το 2010 μέχρι και σήμερα έχουν κλείσει 11.500 επιχειρήσεις μέλη του επιμελητηρίου και έχουν απολεσθεί περισσότερες από 30.000 θέσεις εργασίας, ενώ την ίδια περίοδο δημιουργήθηκαν περίπου 3.500 νέες βιοτεχνικές εταιρείες.
Σημαντικά αρνητική παραμένει και σήμερα η κατάσταση, αφού σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΒΕΘ, καθημερινά κλείνουν τρεις βιοτεχνίες κατά μέσο όρο, όπως προκύπτει από τον αριθμό των 1.075 βιοτεχνικών επιχειρήσεων που έκλεισαν φέτος, ενώ έναρξη δραστηριότητας έκαναν μόλις 255 νέες επιχειρήσεις, λιγότερες κατά 33,5% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, οπότε είχαν ανοίξει 383.
Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τα μητρώα του ΒΕΘ για την περίοδο από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και χθες, παρά το γεγονός ότι διαγράφηκαν λιγότερες κατά 21% επιχειρήσεις έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος, οπότε και είχαν κλείσει 1.365 (1.436 συνολικά), ωστόσο η συρρίκνωση συνεχίζεται με γοργό ρυθμό, με την απροθυμία για έναρξη δραστηριότητας να «χτυπά κόκκινο», όπως υπογράμμισε ο κ. Παπαδόπουλος.
«Αδύναμος κρίκος» παραμένει η ατομική επιχείρηση, αφού όπως προκύπτει από τα στοιχεία, από την αρχή του έτους μέχρι και χθες, αυτές που έκλεισαν ανέρχονται σε 820, από 1.036 το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Χαμένες παραμένουν οι ομόρρυθμες επιχειρήσεις (191 έκλεισαν φέτος από 225 πέρυσι), ενώ την πρωτιά στους λόγους της διαγραφής κατέχουν οι επιχειρήσεις που κρίθηκαν ασύμφορες.
Μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του ΒΕΘ επισήμανε ότι «δεν διαφαίνεται αναστροφή του αρνητικού κλίματος», ενώ επανέλαβε ότι για να μπει φρένο στην μετεγκατάσταση των επιχειρήσεων στη Βουλγαρία (περισσότερες από 10.000 έχουν "αποδημήσει" από το 1995 μέχρι και σήμερα), θα πρέπει να δημιουργηθεί ειδική ζώνη στην παραμεθόριο με την παροχή εκείνων των κινήτρων που θα κρατούν τους Έλληνες επιχειρηματίες εντός των συνόρων της χώρας.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Παπαδόπουλος επισήμανε ότι είναι «παρήγορο» που στα προαπαιτούμενα υπάρχει η παραχώρηση του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης και του αεροδρομίου "Μακεδονία" και ευχήθηκε αντίστοιχη εξέλιξη να μπορούσε να υπάρξει και για το μετρό της πόλης.