Αναφερόμενος στη «Φερεγγυότητα ΙΙ», ο κ. Στουρνάρας σημείωσε ότι εξασφαλίζει μεγαλύτερη προστασία στους ασφαλισμένους και τους δικαιούχους ασφαλίσματος μέσα σε μια, ενιαία, ευρωπαϊκή ασφαλιστική αγορά και συμπλήρωσε ότι η άμεση συνάρτηση μεταξύ κινδύνων και κεφαλαιακών απαιτήσεων αποτελεί και ένα σοβαρό κίνητρο για καλύτερη εσωτερική διακυβέρνηση και εκσυγχρονισμό συστημάτων και υποδομών σε κάθε εταιρεία. Σχετικά με τις νέες πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις που επίκεινται στην ασφαλιστική αγορά ο κ. Στουρνάρας απεκάλυψε ότι σύντομα θα τεθούν σε ισχύ δύο ακόμη νομοθετικά κείμενα που έχουν στόχο την πλήρη και σαφή πληροφόρηση των ασφαλισμένων από τις εταιρείες από τη μια πλευρά και από τα δίκτυα διανομής ασφαλιστικών προϊόντων από την άλλη.
Το ένα είναι ο Κανονισμός για τα ασφαλιστήρια συμβόλαια ζωής με επενδυτικά χαρακτηριστικά, που είναι γνωστός ως PRIIPs (Packaged Retail and Insurance-based Investment Products). Η εφαρμογή του θα ξεκινήσει την 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους.
Το άλλο είναι η Οδηγία για τα δίκτυα διανομής ασφαλιστικών προϊόντων, γνωστή ως IDD (Insurance Distribution Directive). Αυτή υιοθετήθηκε ήδη προ διμήνου, και υπάρχει διετής προθεσμία για την ενσωμάτωσή της στις εθνικές νομοθεσίες, και πιο συγκεκριμένα, μέχρι τις 23 Φεβρουαρίου του 2018.
Και διαφωνίες
Δεν έλλειψαν και οι διαφορετικές προσεγγίσεις και διαφωνίες, με τον κ. Στουρνάρα να σημειώνει ότι «τα capital controls έχουν τη θέση ενός δημόσιου αγαθού, διότι δεν επιβλήθηκαν από καπρίτσιο, αλλά για να σταματήσει η εκροή καταθέσεων και για τη διαφύλαξη της χρηματοδοτικής ευστάθειας της χώρας και η ασφαλιστική αγορά πρέπει να το εμπεδώσει αυτό».
Η αποστροφή αυτή του Γιάννη Στουρνάρα αποτέλεσε την απάντησή του σε όσα είχε πει νωρίτερα ο πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, ο οποίος σημείωσε ότι «τα capital controls έχουν μεγαλύτερο κόστος από όφελος».
Ο κ. Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, ανέφερε, επίσης, ότι «ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι και η κοινωνία πρέπει να κάνει τις επιλογές της για το επίπεδο ζωής της στο μέλλον και οι επιλογές αυτές πρέπει να είναι πολύ διαφορετικές από το παρελθόν αλλά στην ίδια κατεύθυνση με αυτές που έχουν κάνει άλλες ευρωπαϊκές χώρες».
Στη συνέχεια ανέφερε ότι μόνο μέσω του πρώτου πυλώνα ασφάλισης, δηλαδή μόνο με κρατική συμμετοχή δεν μπορεί να λυθεί το πρόβλημα που αντιμετωπίζει στο ασφαλιστικό, ενώ σε άλλο σημείο τόνισε ότι στην Ελλάδα οι ασφαλιστικές είναι ο μεγαλύτερος θεσμικός επενδυτής εφόσον ο κλάδος διαχειρίζεται κεφάλαια 12 δισ. ευρώ και ο μοχλός ανάπτυξης της οικονομίας είναι εδώ».
Για τον κλάδο ασφάλισης υγείας, ο κ. Σαρρηγεωργίου είπε ότι άλλες χώρες της Ε.Ε. μοιράζουν το βάρος με μοντέλα σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα όπως στο Βέλγιο, τη Γαλλία ή στην Ολλανδία. Στην Ελλάδα ενώ έχουν εξαγγελθεί προσπάθειες συνεργασίας δημοσίου και ιδιωτικού τομέα δεν έχει γίνει τίποτα.
Αναφερόμενος στα ανασφάλιστα οχήματα, ο κ. Σαρρηγεωργίου είπε ότι είναι περίπου 1 εκατ. και τα διαφυγόντα έσοδα του κράτους 26 εκατ. ευρώ και σε αυτό το νούμερο δεν περιλαμβάνονται κέρδη από τις ασφαλιστικές ή φόρους.
Στις άλλες χώρες της Ε.Ε. εντοπίζονται ηλεκτρονικά τα ανασφάλιστα αλλά και στη χώρα μας έχουμε πλέον την τεχνική λύση και είναι θέμα κοινωνικού κόστους να δοθεί λύση στο θέμα αυτό, καθώς και να βρεθεί λύση και το επικουρικό ταμείο το οποίο έχει αρνητική θέση και επιβαρύνεται από αυτή την κατάσταση των ανασφάλιστων οχημάτων.