Μάλιστα, εξέφρασαν στην πλειοψηφία τους την άποψη ότι τον συντονιστικό αυτό ρόλο πρέπει να τον παίξει ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής Θεσσαλονίκης (ΟΤΠΘ), ο οποίος μάλιστα θα μπορούσε να εντάξει υπό τη σκέπη του ακόμη και φορείς που δεν πληρώνουν συνδρομή.
Σύσκεψη με εντάσεις
Από τη σύσκεψη δεν έλειψαν οι εντάσεις και οι αντιδικίες, ιδίως μεταξύ του προέδρου του ΕΕΘ, Μιχάλη Ζορπίδη και της προϊσταμένης του Τμήματος Τουρισμού του δήμου Θεσσαλονίκης, Μαργαρίτας Σαλπιγγίδου, με τον πρώτο να κάνει λόγο για ανεπαρκή λειτουργία του κέντρου τουριστικών πληροφοριών που διαχειρίζεται ο δήμος στην πλατεία Αριστοτέλους, αλλά και να ζητά πληροφορίες για το κόστος των ταξιδιών της δράσης του δήμου για την οικονομική διπλωματία πόλεων.
Η κα Σαλπιγγίδου από την πλευρά της υποστήριξε ότι η λέξη "τουρισμός" δεν είχε ακουστεί στον δήμο πριν από το 2011, ενώ πρόσθεσε ότι το συγκεκριμένο κέντρο τουριστικών πληροφοριών λειτουργεί καθημερινά από τις 9 το πρωί μέχρι τις 9 το βράδυ -με εξαίρεση τις Κυριακές που το διαχειρίζεται το Φεστιβάλ Κινηματογράφου- και διανέμει τα μοναδικά πληροφοριακά έντυπα, που μοιράζονται αυτή τη στιγμή στους τουρίστες. Πρόσθεσε ότι έχουν γίνει ενέργειες, ώστε εντός του Απριλίου να τοποθετηθεί και δεύτερο Info-kiosk, στην πλατεία του Λευκού Πύργου, με δαπάνες του δήμου.
Έτοιμο μέχρι το τέλος Μαρτίου το portal του ΟΤΠΘ
Η δε πρόεδρος του ΟΤΠΘ, αντιπεριφερειάρχης Βούλα Πατουλίδου, γνωστοποίησε μεταξύ άλλων ότι μέχρι το τέλος Μαρτίου αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το νέο portal του φορέα για τον τουρισμό στη Θεσσαλονίκη και τους όμορους νομούς, ενώ ήδη τυπώνεται και σχετικός οδηγός, στην αγγλική, γαλλική και ρωσική γλώσσα.
Όπως είπε, ο Οργανισμός αφέθηκε επί χρόνια στην τύχη του, παρότι "θα μπορούσε να είναι ένα εξαιρετικά κερδοφόρο μαγαζί".
Αναλυτικότερα, κατά την εισαγωγική του ομιλία, ο κ.Ζορπίδης επισήμανε: "Το ΕΕΘ, ο δήμος, ο Οργανισμός, καθένας τους έχει μια τουριστική επιτροπή. Αυτά θα πρέπει να πάνε όλα κάτω από τον ΟΤΠΘ". Πρόσθεσε ότι ώς επαγγελματίας και πρόεδρος του ΕΕΘ δεν έχει πρόβλημα να δίνονται χρήματα για τουριστική προβολή, αλλά πρέπει να είναι σίγουρος ότι πιάνουν τόπο, γιατί σε διαφορετική περίπτωση ξοδεύονται τα λεφτά του ελληνικού λαού. "Έμαθα πρόσφατα για μια αποστολή του δήμου με επιχειρήσεις στην Ιταλία. Πού πήγαν και ποιον είδαν; [...] Με έθιξε ώς επαγγελματία αυτό που έκανε ο δήμος" είπε χαρακτηριστικά. Γνωστοποίησε, τέλος, ότι στις 19 Μαΐου θα ξεκνήσει το Φεστιβάλ Τουρισμού Θεσσαλονίκης, για το οποίο ζήτησε τη συνεργασία όλων.
Η Θεσσαλονίκη δεν είναι αναγνωρίσιμη διεθνώς
Την πεποίθηση ότι η Θεσσαλονίκη έχει πρόβλημα αναγνωρισιμότητας στο εξωτερικό, εξέφρασε ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων, Βύρων Θεολόγης, σημειώνοντας ότι για να γίνει η πόλη αναγνωρίσιμη διεθνώς πρέπει να αποκτήσει μόνιμες -κι όχι ολιγόμηνες- αεροπορικές συνδέσεις.
Ο δε αντιπρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), Κωνσταντίνος Μέλλιος, επισήμανε ότι βάσει ερωτηματολογίων που απαντούν οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων προκύπτει ότι γνωρίζουν τη Θεσσαλονίκη μόνο ώς πόλη με βυζαντινά μνημεία, αγνοώντας οτιδήποτε αφορά τη γειτνίασή της με τη Βεργίνα και την Πέλλα, αλλά και τη σχέση της με τον Αλέξανδρο και τον Αριστοτέλη.
Ανέφερε δε ότι, πχ, το Λιμάνι του Κατάκολου, έχει τις περισσότερες προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων, με 500.000 επισκέπτες, οι οποίοι φτάνουν εκεί μόνο και μόνο για το Μουσείο της Ολυμπίας. Αντίστοιχα θα μπορούσε να ωφεληθεί η Θεσσαλονίκη από το Μουσείο τής Βεργίνας, το οποίο όμως δεν νοείται να είναι κλειστό όταν καταφθάνουν χιλιάδες επισκέπτες.
Ο αερολιμενάρχης Θεσσαλονίκης,. Αχιλλέας Τοπούζας, σημείωσε ότι πριν πέντε χρόνια μέσω του αεροδρομίου 'Μακεδονία' ταξίδευαν 3500000 επιβάτες, αριθμός που έφτασε τους 5.700.000 πέρυσι και αναμένεται να ξεπεράσει τα 6 εκατ. φέτος. Πρόσθεσε δε ότι η αξιοποίηση και ενεργοποίηση όλων των φορέων της πόλης είναι απολύτως απαραίτητη και πρέπει να αποτελέσει βασικό στόχο. Στη σύσκεψη παραβρέθηκαν ακόμη εκπρόσωποι της ΔΕΘ-ΗELEXPO, του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης και της Τουριστικής Αστυνομίας, του Συνδέσμου Τουριστικών Πρακτόρων Μακεδονίας – Θράκης, της Ένωσης Ξενοδόχων, του Thessaloniki Convention Bureau, του δήμου Θερμαϊκού και του Ελληνoτουρικού Επιμελητηρίου.