Οπως αποκάλυψαν τα dikaiologitika.gr πριν λίγες ημέρες την επανενεργοποίηση του μέτρου της απόσυρσης ενδεχομένως μέχρι τα τέλη Απριλίου σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να διευκολύνει ιδιώτες και εταιρίες εισαγωγής και εμπορίας αυτοκινήτων που έχουν στην κατοχή τους περίπου 10.000 χαρτιά απόσυρσης και δεν μπορούν αυτή τη στιγμή να τα αξιοποιήσουν.
Η λύση αυτή εξετάζεται μετά τις ενστάσεις που υπήρξαν από τους εκπροσώπους των δανειστών όσον αφορά στην παράταση του μέτρου της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων και της αντικατάστασής τους με νέα μοντέλα υψηλής τεχνολογίας, μέχρι το τέλος Ιουνίου, που πρότεινε η κυβέρνηση.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών υπογράμμισε ότι η επίλυση του προβλήματος «θα δώσει ανακούφιση και στους πολίτες και στις επιχειρήσεις και στα έσοδα του Δημοσίου» επισημαίνοντας και τη φορολογική διάσταση της πτώσης των πωλήσεων αυτοκινήτων. Ο Τρ. Αλεξιάδης αναγνώρισε ότι στο συγκεκριμένο ζήτημα, όπως και σε άλλα, «υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση» κι ότι «έπρεπε να το έχουμε αντιμετωπίσει πριν λήξει καν η ημερομηνία», υπενθύμισε όμως ότι «είναι δεδομένο και το πλαίσιο το πολιτικό και το οικονομικό και τα θέματα της διαπραγμάτευσης».
Κάνοντας αναδρομή στην εφαρμογή του μέτρου του απόσυρσης από την αρχή της εφαρμογής του, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών παρατήρησε ότι η απόσυρση είναι μέτρο με «συγκεκριμένο περιβαλλοντικό και οικολογικό περιεχόμενο, αλλά και σοβαρό οικονομικό περιεχόμενο και για τους πολίτες και για το υπουργείο Οικονομικών» και τόνισε ότι «τόνωσε την αγορά του αυτοκινήτου», καθώς εφαρμόστηκε σε τύπους αμαξιών που αφορούν κυρίως τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα.
Σε περίπτωση που δεν επιτραπεί η επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης έστω και για μικρό χρονικό διάστημα τότε αυτομάτως το όφελος για τους ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων που έχουν στα χέρια τους τα πιστοποιητικά της απόσυρσης ακυρώνεται.
Αν και το μέτρο της απόσυρσης έληξε στις 20 Δεκεμβρίου 2015, τα χαρτιά της απόσυρσης εξακολουθούν να ισχύουν μόνο όμως για καινούρια αυτοκίνητα που έχουν εκτελωνιστεί μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2015.
Ωστόσο ελάχιστα είναι τα καινούργια αυτοκίνητα που εκτελωνίστηκαν μέχρι το τέλος του περασμένου Δεκεμβρίου.
Η επανενεργοποίηση περιορισμένης χρονικής διάρκειας που σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών θα διευκολύνει τις εκτελωνίσεις καινούργιων αυτοκινήτων ώστε να χρησιμοποιηθούν τα πιστοποιητικά απόσυρσης που έχουν στην κατοχή τους οι ιδιώτες καταναλωτές και οι εταιρείες εισαγωγής και εμπορίας αυτοκινήτων.
Σημειώνεται ότι οι δανειστές αντιδρούν στην παράταση του μέτρου της απόσυρσης μέχρι το τέλος Ιουνίου που θέλει το υπουργείο Οικονομικών υποστηρίζοντας ότι δεν πρόκειται να φέρει τα επιθυμητά δημοσιονομικά αποτελέσματα καθώς θα χαθούν περισσότερα φορολογικά έσοδα από αυτά που θα εισπραχθούν. Επίσης, πιστεύουν ότι η αγορά αυτοκινήτου, ούτως ή άλλως, θα κυμανθεί φέτος σε χαμηλά επίπεδα λόγω της γενικότερης καθίζησης της οικονομικής δραστηριότητας και ότι το μέτρο της απόσυρσης δεν θα κάνει ουσιαστική διαφορά στη ζήτηση. Πάντως, κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών υποστηρίζουν ότι το θέμα δεν έχει ακόμη κλείσει οριστικά και ότι η διαπραγμάτευση συνεχίζεται.
Με βάση τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, έως και τα τέλη του 2015, από τον Φλεβάρη του 2010 που ξεκίνησε, η απόσυρση έχει οδηγήσει σε απομάκρυνση 450.000 επιβατικών και ελαφρών φορτηγών.
Η απόσυρση προβλέπει απαλλαγή 50% έως 100% από το τέλος ταξινόμησης του καινούργιου οχήματος, βάσει του κυβισμού του νέου προς ταξινόμηση αυτοκινήτου.
Το όφελος, διαμορφώνεται:
- Μέχρι 300 ευρώ, αν αποκτηθεί αυτοκίνητο μέχρι 900 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία έως 6.000 ευρώ.
- Μέχρι 960 ευρώ, αν αποκτηθεί αυτοκίνητο από 901 μέχρι 1.400 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία έως και 8.000 ευρώ.
- Μέχρι 1.430 ευρώ, αν αποκτηθεί αυτοκίνητο από 1.401 μέχρι 1.600 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία έως και 11.000 ευρώ.
- Μέχρι 2.800 ευρώ αν αγοράσετε αυτοκίνητο από 1.601 μέχρι και 2.000 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι 14.000 ευρώ.