Αυτή η αντίθεση βασίζεται πρωτίστως σε παιδαγωγικές αρχές, τις οποίες οφείλουν να σέβονται πρώτα και κύρια οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί και είναι ανεξάρτητη από τη συμφωνία ή τη διαφωνία με τον τρόπο που οι μαθητές/τριες διεκδικούν κάθε φορά τα αιτήματά τους.
Εκφράζοντας δε και στην πράξη αυτή του την πολιτική, το Υπουργείο Παιδείας προώθησε πρόσφατα την ψήφιση διάταξης νόμου (αρ. 45 παρ. 2 του ν. 4386/16) με την οποία καταργήθηκε η σχετική Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου του 1999 που κυρώθηκε με το ν.2811/2000, η οποία ποινικοποιούσε τις κινητοποιήσεις των μαθητών/τριών οδηγώντας παράλληλα ανήλικα παιδιά στα περίφημα «μαθητοδικεία».