Έως αύριο 18 Δεκεμβρίου θα μπορούν οι επιτυχόντες των σχολικών ετών 2009-2010, 2010-2011, 2011-2012 και 2012-2013 να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους για τις μετεγγραφές φοιτητών 2014
Οι μετεγγραφές φοιτητών πραγματοποιούνται μόνο από Πανεπιστήμιο σε Πανεπιστήμιο ή από ΤΕΙ σε ΤΕΙ διαφορετικής πόλης, αντίστοιχης Σχολής ή Τμήματος.
Ο αριθμός των μεταφερόμενων θέσεων φθάνει έως το 15% επί του συνολικού αριθμού εισακτέων ανά Σχολή ή Τμήμα, Πανεπιστημίου ή ΤΕΙ. Από τις διατιθέμενες θέσεις θα δοθούν το 10% στους εισακτέους της σχολικής χρονιάς 2009-2010 και από 30% στους εισακτέους των σχολικών χρονιών 2010-2011, 2011-2012 και 2012-2013.
Δικαίωμα υποβολής αίτησης έχουν οι επιτυχόντες που είχαν εισαχθεί στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση:
α) Με τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις πανελλαδικού επιπέδου Γενικού (ΓΕΛ) ή Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑΛ) Ομάδας Α’ και Ομάδας Β’, Μαΐου-Ιουνίου των σχολικών ετών 2009-2010, 2010-2011, 2011-2012 και 2012-2013, είτε
β) με τη χρήση της βεβαίωσης πρόσβασης των δύο προηγούμενων της εισαγωγής τους ετών, κατά τα σχολικά έτη 2009-2010, 2010-2011, 2011-2012 και 2012-2013.
Επίσης πρέπει το κατά κεφαλήν οικογενειακό εισόδημα των ενδιαφερομένων να μην υπερβαίνει τις 9.000 ευρώ ή τις 18.000 ευρώ για ειδικές κατηγορίες που προβλέπονται στο άρθρο 34 παρ. 1 του Ν. 4186/2013 (μονογονεϊκές οικογένειες, επιτυχόντες με σοβαρές παθήσεις ή δωρητές οργάνων ή μυελού των οστών σε συγγενείς α’ ή β’ βαθμού, επιτυχόντες με γονείς ή κηδεμόνες που ο ένας εκ των δύο ή και οι δύο αθροιστικά έχουν αποδεδειγμένα συμπληρώσει οκτώ μήνες ανεργίας εντός του 2013).
Η διαδικασία υποβολής της αίτησης μεταφοράς έχει ως εξής: Η αίτηση υποβάλλεται ηλεκτρονικά. Για την ηλεκτρονική αίτηση, ο υποψήφιος που επιθυμεί τη μεταφορά της θέσης εισαγωγής του, προσέρχεται σε οποιαδήποτε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, επιδεικνύοντας το δελτίο αστυνομικής του ταυτότητας ή διαβατήριο, προκειμένου να δημιουργήσει Προσωπικό Κωδικό Ασφαλείας. Με τον Προσωπικό Κωδικό Ασφαλείας και τον οκταψήφιο Κωδικό Πανελληνίων Εξετάσεων υποβάλλεται η αίτηση ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας του Υ.ΠΑΙ.Θ. http://solon.it.minedu.gov.gr
Οι ενδιαφερόμενοι, έχουν δικαίωμα υποβολής μιας και μόνο αίτησης για τη μεταφορά θέσης.
Μετεγγραφές και για τους δημοσίους υπαλλήλους φοιτητές
Την δυνατότητα όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι που φοιτούν ή θα εισαχθούν σε ΑΕΙ ή ΤΕΙ μπορούν να μεταγραφούν σε σχολή κοντά στην έδρα της υπηρεσίας τους .Το μέτρο για τις μετεγγραφές φοιτητών δημόσιων υπαλληλών (Ενστόλων ,υπαλλήλων ΟΤΑ , ΝΠΔΔ και αιρετών) δίνει την δυνατότητα να φοιτήσουν σε ΑΕΙ ή ΤΕΙ κοντά στην πόλη που είναι η υπηρεσία τους.
Συγκεκριμένα σύμφωνα με νέα διάταξη του υπουργείου Παιδείας που παρουσιάζει το dikaiologitika.gr πρώτο , προβλέπεται ότι κατ’ εξαίρεση των διατάξεων που ισχύουν για τις μετεγγραφές φοιτητών των ΑΕΙ, , οι φοιτητές που είναι έμμισθοι δημόσιοι λειτουργοί και υπάλληλοι, υπάλληλοι του Δημοσίου, μόνιμα υπηρετούντες στις Ένοπλες Δυνάμεις και στα Σώματα Ασφαλείας, υπάλληλοι οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης ή άλλων νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή αιρετά όργανα των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, δικαιούνται να μεταφέρουν τη θέση φοίτησής τους σε αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα Πανεπιστημίου, εφόσον είναι φοιτητές σε ΑΕΙ ή Τ.Ε.Ι που εδρεύει στην πόλη όπου υπηρετούν ή παρέχουν τις υπηρεσίες τους ή έχουν εκλεγεί.
Η διάταξη που παρουσιάζει το dikaiologitika.gr σε περίπτωση που δεν υπάρχει αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα ΑΕΙ στον τόπο που υπηρετούν , οι δημόσιοι υπάλληλοι φοιτητές μπορούν να μεταφέρουν τη θέση φοίτησής τους στο πλησιέστερο ΑΕΙ της πόλης όπου υπηρετούν ή παρέχουν τις υπηρεσίες τους ή έχουν εκλεγεί.
Η διαδικασία θα καθοριστεί με επικείμενη απόφαση του Υπουργού Παιδείας.