Τη σημασία της επαγγελματικής κατάρτισης στη μάχη κατά της ανεργίας και την ανάγκη συντονισμού της Πολιτείας και του εκπαιδευτικού συστήματος με την αγορά εργασίας, τόνισαν οι ομιλητές στο συνέδριο που οργάνωσε το υπουργείο Παιδείας, στο πλαίσιο της ελληνικής Προεδρίας, με θέμα «Αντιμετώπιση της αναντιστοιχίας δεξιοτήτων μέσω της μάθησης στον χώρο της εργασίας (work-based learning) στο πλαίσιο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης».
«Απαιτείται επιτάχυνση των προτάσεων και των αποφάσεων, για δράσεις κατά της ανεργίας των νέων, αλλά και για μεταρρυθμιστικές πολιτικές και δράσεις που επενδύουν στην εκπαίδευση υψηλής ποιότητας, στην καινοτόμο εκπαίδευση και στην κατάρτιση» τόνισε ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, ανοίγοντας τις εργασίες του συνεδρίου.
«Η αντιμετώπιση της ανεργίας δεν αρκεί από μόνη της για την επίλυση δομικών προβλημάτων, όπως η ελλειμματική ανάπτυξη των δεξιοτήτων των νέων, η δύσκολη και μετ' εμποδίων μετάβαση από το σχολείο στην εργασία και πρωτίστως η αναντιστοιχία δεξιοτήτων εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας, που οδηγεί σε έναν φαύλο κύκλο ενίσχυσης της ανεργίας» πρόσθεσε.
Ο υπουργός Παιδείας έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις μεταρρυθμίσεις στις οποίες προχώρησε η πολιτεία στον χώρο της παιδείας, όπως είναι το Νέο Γενικό Λύκειο με αναμορφωμένο ωρολόγιο πρόγραμμα, το νέο Επαγγελματικό Λύκειο με ειδικότητες αιχμής και αναμορφωμένα προγράμματα σπουδών και το έτος μαθητείας και τις Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης με ειδικότητες και επαγγέλματα τα οποία έχουν υψηλή ζήτηση και μηδενική προσφορά τα τελευταία χρόνια.
«Για να ανταποκριθούμε στην ανάγκη προσαρμοστικότητας των νέων στις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας και της κινητικότητας στον εργασιακό τους βίο, αναβαθμίσαμε τα ωρολόγια προγράμματα και ολοκληρώνουμε εντός του 2014 τα επαγγελματικά περιγράμματα όλων των ειδικοτήτων που παρέχονται από τα ΕΠΑΛ και τις ΣΕΚ. Για να εξασφαλίσουμε την εύκολη πρόσβαση από το σχολείο στην εργασία, συντάξαμε και επικυρώσαμε ως εθνική πολιτική το Εθνικό Σχέδιο για την Μαθητεία, που έχει ως στόχο το 2020 το 30% των νέων μας να έχει περάσει από θέση μαθητείας» σημείωσε.
Επόμενοι σταθμοί εντός του 2014, σύμφωνα με τον κ. Αρβανιτόπουλο, είναι το Εθνικό πλαίσιο Προσόντων, Επαγγελματικά Περιγράμματα, Επαγγελματικά δικαιώματα, Προγράμματα Μαθητείας, Προγράμματα Πρακτικής Άσκησης, Τοπικά Σύμφωνα Μαθητείας και μια Εκπαιδευτική Γεωγραφία αντίστοιχη με την οικονομική γεωγραφία της χώρας.