Η πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών ξεκίνησε για κάποια τμήματα όπως οι Ηλεκτρολόγοι Μηχανολόγοι, τα Λογιστικά και η Πληροφορική.
Πρόκειται για ένα περίπλοκο και επίπονο θέμα, καθώς σύμφωνα με το μέλος της ΑΔΙΠ, Κωνσταντίνο Μέμο, τίθενται περισσότερα ειδικά κριτήρια. Η δράση αυτή θα έχει άμεση σχέση με την χρηματοδότηση των ιδρυμάτων και με την βιωσιμότητά τους, ενώ στόχος είναι οι ΜΟΔΙΠ των πανεπιστημίων να καταφέρουν να δίνουν με δική τους ευθύνη τις πιστοποιήσεις των προγραμμάτων σπουδών, χωρίς την εμπλοκή της ΑΔΙΠ, αφού πρώτα πιστοποιηθούν τα ίδια τα ιδρύματα. “Κεντρικό ζητούμενο είναι η βελτίωση της ποιότητας των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων” τόνισε ο κ.Μέμος. Στην πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών συμμετέχουν εξωτερικοί αξιολογητές.
Σημαντικότερη κρίνεται η δεύτερη δράση της ΑΔΙΠ, η πιστοποίηση των ιδρυμάτων, που όμως δεν μπορεί να ολοκληρωθεί πριν από την αξιολόγησή τους, με αυστηρό χρονοδιάγραμμα το τέλος του 2015. Η δράση αυτή θα οδηγήσει στην πιστοποιημένη αρχή διασφάλισης ποιότητας που θα επιτρέψει στα ιδρύματα να παρακολουθήσουν και να ελέγξουν τα τμήματά τους. “Αυτό θα το αναλάβει η ΜΟΔΙΠ, η οποία παίρνει πλέον ένα πολύ σοβαρό ρόλο από εδώ και πέρα, κάτι που δεν το έχουν καταλάβει όλες οι πρυτανικές αρχές” δήλωσε η κ.Λαζαρίδου. Η πιστοποίηση των προγραμμάτων θα διαρκέσει κάποια χρόνια, αφού αφορά 439 τμήματα.
Αντιστοίχιση του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων προς το Ευρωπαϊκό
Σύμφωνα με την διευθύντρια Πιστοποίησης Προσόντων ΕΟΠΠΕΠ, Ιωάννα Δέδε, έχει αναπτυχθεί το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων που αφορά σε όλους τους τίτλους που χορηγεί το τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα από την πρωτοβάθμια έως την ανώτατη εκπαίδευση και ταυτόχρονα έχει αντιστοιχηθεί το εθνικό πλαίσιο προσόντων με το ευρωπαϊκό. Οι τίτλοι σπουδών του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος αναλύονται σε μαθησιακά αποτελέσματα, με βάση τα οποία οι τίτλοι εντάσσονται σε τύπους προσόντων, σε οχτώ επίπεδα που αντιστοιχούν στο ευρωπαϊκό πλαίσιο.
Επόμενο στάδιο είναι η μη τυπική εκπαίδευση, με την καταγραφή των τίτλων της και την ανάλυση των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Μη τυπική εκπαίδευση αφορά στην αρχική επαγγελματική κατάρτιση, στην συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση, στην γενική εκπαίδευση ενηλίκων και στην άτυπη μάθηση και ορίζει ως φορείς τα Ινστιτούτα και τις Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης, τα Κολέγια και τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης. Μέχρι το τέλος του 2015, θα πρέπει να έχει γίνει κατάταξη τίτλων και ανάλυση των μαθησιακών τους αποτελεσμάτων και ένταξή τους στο εθνικό πλαίσιο προσόντων.
Η ίδια διαδικασία θα ακολουθηθεί και για τα κλαδικά προσόντα που είναι τα προσόντα που απονέμονται σε κλάδους αιχμής όπως ο τουρισμός, η ναυτιλία, τα πράσινα επαγγέλματα και ο πρωτογενής τομέας.