Πρόθεση του υπουργείου είναι τον Ιανουάριο, μετά το τέλος των εργασιών του ΕΣΥΠ, να κατατεθεί στη Βουλή σχέδιο νόμου, όπου θα κατοχυρώνονται οι αλλαγές όπως ακριβώς έγινε και με το Νέο Λύκειο. «Θέλουμε τα παιδιά να πάψουν να μισούν το σχολείο. Θέλουμε να το αγαπήσουν ως δικό τους χώρο» ήταν το μήνυμα του υπουργού.
Ουσιαστικά ο υπουργός έθεσε τρεις βασικές προτεραιότητες:
1.Μείωση της διδακτέας ύλης και του αριθμού των μαθημάτων που σήμερα ανέρχονται σε 18.
2.Διαμόρφωση προγράμματος έτσι ώστε ο κύριος όγκος της μελέτης να πραγματοποιείται στο σχολείο και όχι στο σπίτι.
3.Ενίσχυση των εικαστικών και της γυμναστικής.
Ακολουθώντας τις αλλαγές που εφαρμόστηκαν ήδη στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η ύλη των μαθημάτων του Δημοτικού θα μειωθεί και θα συγγραφούν μελλοντικά νέα βιβλία και για το Δημοτικό, μία επιδίωξη που πολλές φορές έχει αναφέρει ο υπουργός Παιδείας. «Για να κάνουμε το σχολείο μας ουσιαστικότερο κι ελκυστικό και να αποκαταστήσουμε τη σημασία της γνώσης, που σήμερα εξασθενεί περιθωριοποιούμενη από την άμετρη πληροφόρηση, οφείλουμε να μειώσουμε την ύλη των μαθημάτων, σε πρώτη φάση απαλείφοντας μέρη της και σε δεύτερη φάση συμπυκνώνοντάς τη με τη συγγραφή νέων βιβλίων, και να αυξήσουμε την ενασχόληση με ζητήματα που ολοκληρώνουν την προσωπικότητα του μαθητή της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Δημιουργική απασχόληση, άθληση, αισθητική αγωγή.Οχι πολλή δουλειά στο σπίτι που εξοντώνει παιδιά και γονείς» επισήμανε ο υπουργός.
Ο κ. Λοβέρδος αναφέρθηκε κατά την εισήγησή του στην Ολομέλεια του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ) ,στο θέμα της υπερφόρτωσης των πανεπιστημίων με αφορμή την κριτική που δέχεται το υπουργείο για τον αριθμό των μετεγγραφών αλλά και των εισακτέων. Όπως ανέφερε, το υπουργείο θα εξετάσει τη μεταφορά της αρμοδιότητας στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ ώστε να καθορίζουν τα ίδια τον αριθμό των φοιτητών που μπορούν να δεχτούν.
«Ξεκινάει ο διάλογος την επόμενη εβδομάδα με βάση τη θέση μας ότι τον αριθμό των εισακτέων θα καθορίζουν στο εξής τα ίδια πανεπιστήμια. θα αναλάβουμε τη σχετική νομοθετική πρωτοβουλία. Υπάρχει πράγματι το πρόβλημα της υπερφόρτωσης των κεντρικών πανεπιστημίων. Αλλά υπάρχει και το πρόβλημα της φτώχειας. Μεγάλος αριθμός οικογενειών δεν έχει χρήματα. Λέτε σε όλους αυτούς να στείλουν τα παιδιά τους στη Βουλγαρία; Έτσι θα βρείτε την κοινωνία απέναντι».
Σε δηλώσεις του προς τους εκπροσώπους του Τύπου στο περιθώριο της συνεδρίασης του ΕΣΥΠ, ο κ. Λοβέρδος επανέλαβε για το θέμα των καταλήψεων ότι «η δικαστική εξουσία λειτούργησε αυτοτελώς στο πλαίσιο των συνταγματικών της αρμοδιοτήτων». Εξάλλου, έκανε γνωστό ότι είχε επικοινωνία με τον επικεφαλής της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, Μανώλη Σφακιανάκη, αλλά και την εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ευτέρπη Κουτζαμάνη προκειμένου να διαπιστωθεί ποιος διαχειρίζεται την ιστοσελίδα των καταλήψεων που έχει δημιουργηθεί στο facebook. «Αν διαχειρίζονται αυτήν τη σελίδα μαθητές, έχει καλώς. Αν είναι ένας άνθρωπος μεγάλης ηλικίας που θέλει να καθορίσει τη λειτουργία των σχολείων, τότε υπάρχει πρόβλημα».
Ως προς τον αριθμό των φοιτητών στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ και της πρότασής του να περάσει η αρμοδιότητα στα εκπαιδευτικά ιδρύματα με αφορμή την κριτική που δέχεται, ο υπουργός Παιδείας σημείωσε: «Αφού υπάρχει παλαιότερη απόφαση του ΕΣΥΠ ότι πρέπει να αποφασίζουν μόνα τους τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, θα καταθέσουμε σχετική νομοθετική πρωτοβουλία. Θα περάσει λοιπόν ο αριθμός εκεί και ας αντιμετωπίσουν οι ίδιοι και τα προβλήματα που θα έχουν από τη λειτουργία τους και τις κοινωνικές αντιδράσεις».