Η υφυπουργός σε σημερινή της εμφάνιση στην πρωινή εκπομπή της ΕΡΤ, έδωσε απαντήσεις σε μια σειρά ζητήματα που άπτονται της εκπαιδευτικής επικαιρότητας.
Την Παρασκευή η τρίτη φάση των προσλήψεων αναπληρωτών
Αναφερόμενη στα κενά των εκπαιδευτικών στα σχολεία, σημείωσε πως τα περισσότερα εντοπίζονται στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στις ειδικότητες οικονομολόγοι και πληροφορικάριοι, ενώ στην πρωτοβάθμια σε ειδικότητες όπως στα Αγγλικά στο νηπιαγωγείο αλλά και στη στήριξη του ολοήμερου. «Την ερχόμενη Παρασκευή θα προχωρήσουμε στην Γ’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών για να προσπαθήσουμε να μειωθούν τα κενά» προανήγγειλε η υφυπουργός.
Όπως δήλωσε «Την επόμενη Παρασκευή βγαίνει η λεγόμενη τρίτη κατανομή, έτσι ώστε να κλείσουν τα κενά στις περιφέρειες. Αλλά εδώ να πω και το εξής: Πολλές φορές βγάζουμε και αυτό είναι κάτι που βλέπουμε, βγάζουμε δεύτερη κατανομή, έρχεται εκπαιδευτικός, αναλαμβάνει τη θέση και την ίδια στιγμή που την αναλαμβάνει παραιτείται αυτής.
Οπότε εμείς δυστυχώς, δεν μπορούμε να πάμε πιο κάτω και πρέπει να περιμένουμε την επόμενη κατανομή που είναι αυτή την Παρασκευή.
Η μεγάλη αλλαγή για να μην ξεκινάνε τα σχολεία με κενά σε εκπαιδευτικούς
Μ΄άλιστα, η υφυπουργός αποκ΄άλυψε τα σχέδια για αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού των κεν΄ών στα σχολεία και μια διαφορετική προσέγγιση στον σχεδιασμό της κάλυψης των εκπαιδευτικών στα σχολεία που θα ξεκινά από τα μέσα της τρέχουσας σχολικής χρονιάς με ορίζοντα την πλήρωση των κενών από την αρχ΄ή της επόμενης.
«Προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε ένα σύστημα στο οποίο λέμε «αν δεν πάρετε τη θέση σας, για δύο χρόνια αποκλείεται από το να πάρετε θέση ως αναπληρώτρια». Βλέπουμε ότι τελικά ούτε αυτό έχει μεγάλο αντίκτυπο.
Οπότε, δεδομένου το ότι καταλαβαίνουμε ότι ήρθαμε αυτή τη χρονιά, έχουμε ακόμα και να βλέπουμε στατιστικά τα στοιχεία μας ότι στην Ελλάδα ανά παιδί έχουμε από τα υψηλότερα κλάσματα εκπαιδευτικών, δηλαδή στην Ελλάδα σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, έχουμε πολλούς εκπαιδευτικούς ανά παιδί, είμαστε στο top 5 όλης της κατανομής στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Άρα λέμε ότι πρέπει να αλλάξουμε αυτό το σύστημα και γι αυτό μαζί με τον Υπουργό την επόμενη χρονιά πηγαίνουμε σε ένα κεντρικό, εγγυημένο πια σύστημα κατανομής που ξεκινάει πολύ νωρίτερα. Ξεκινά δηλαδή από την άνοιξη της προηγούμενης χρονιάς και αντί να ζητά αρχή σχολικής χρονιάς από τα σχολεία, τα κενά τα θέτει αρχικά ως υπουργείο τα κενά.»
{https://youtu.be/GBLZy3yWCDU}
Ενεργοποιείται η πλατφόρμα για τις καταγγελίες περιστατικών βίας μεταξύ μαθητών
Ερωτηθείσα για τα περαστικά νεανικής παραβατικότητας και την έξαρσ η βίας μεταξύ ανηλίκων απάντησε ότι «Το πρόβλημα είναι πρακτικό και όχι θεωρητικό. Βασικός στόχος είναι η πρόληψη» ενώ πρόσθεσε σχετικά πως «έχουν διπλασιαστεί στα σχολεία οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί από 1600 σε 3.200».
Σχετικά με τις δραστηριότητες των μαθητών και πώς εντάσσονται μέσα σε αυτές η πρόληψη αλλά και η προσπάθεια εξάλειψης του φαινομένου η υφυπουργός τόνισε πως «σε κάθε σχολείο της δευτεροβάθμιας υπάρχει ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής, ενώ οι μαθητές από το νηπιαγωγείο έως την Γ’ Γυμνασίου μέσω των εργαστηριακών δεξιοτήτων από δραστηριότητες και ομαδικές εργασίες κατανοούν και επεξεργάζονται έννοιες όπως η ενσυναίσθηση, την ελευθερία του ατόμου κτλ», ενώ στο κεφάλαιο των εκπαιδευτικών πρόσθεσε πως «έχουν γίνει 125.000 επιμορφώσεις εκπαιδευτικών για να μπορούν να αντιμετωπίσουν περιστατικά βίας στα σχολεία».
Παράλληλα, έκανε γνωστό πως «τον Νοέμβριο – θα λειτουργήσει η πλατφόρμα αναφοράς βίας όπου εκεί ανώνυμα θα μπορούν γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί να κάνουν ανώνυμα καταγγελία περιστατικών. Την καταγγελία θα επεξεργάζεται το σχολείο αλλά και παράλληλα μια τετραμελής επιτροπή στη δευτεροβάθμια ή πρωτοβάθμια ανά περίπτωση για να παρέμβουν και να δώσουν μια λύση».