«Τα αγόρια ζορίζονται στο σχολείο»: Με αυτόν τον τίτλο άρθρο στη Wall Street Journal επιχειρεί να δώσει μια απάντηση στον γρίφο για τις σχολικές επιδόσεις των δύο φύλων.
Ως βασική πηγή του προβλήματος παρουσιάζεται εκτόξευση του gaming, το γεγονός ότι η έμφαση λόγω ισότητας δίνεται τις τελευταίες δεκαετίες περισσότερο στα κορίτσια - με αποτέλεσμα να παραμελούνται τα αγόρια - και φυσικά στην πανδημία.
Η αμερικανική εφημερίδα θεωρεί ότι οι πρώτες τάξεις του γυμνασίου είναι πολύ σημαντικές, καθώς όσοι μαθητές έχουν μείνει πίσω έως τη Β΄ Γυμνασίου έχουν λιγότερες πιθανότητες να πετύχουν και να αποφοιτήσουν στην ώρα τους. Οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι τα αγόρια αγωνίζονται να ξαναβρούν τον ρυθμό τους στο σχολείο μετά την πανδημία και το πρόβλημα επιδεινώνεται από τη διαρκή παρουσία υπολογιστών και άλλων συσκευών στο σπίτι και στην τάξη, που αποσπούν την προσοχή τους.
Αν πριν από την πανδημία τα παιδιά που χρειάζονταν βοήθεια στο σπίτι ήταν ως προς το φύλο 50-50, τώρα 70% όσων έχουν μαθησιακές δυσκολίες είναι αγόρια.
Τα κορίτσια ξεπερνούν τα αγόρια στις σχολικές επιδόσεις από τη δεκαετία του 1950. Τα πανεπιστήμια στο παρελθόν δέχονταν περισσότερους άνδρες φοιτητές, πλέον όμως οι φοιτήτριες πλειοψηφούν στα κολεγιακά campus.
Κάποια από τα πράγματα που κάποτε ευνοούσαν τα αγόρια στο σχολείο, όπως άνδρες εκπαιδευτικοί, τα διαλείμματα και τα εργαστήρια, έχουν μειωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια.
Παράλληλα, έχει αυξηθεί σημαντικά η χρήση συσκευών και κινητών τηλεφώνων.
«Αν έχεις να διαλέξεις μεταξύ ενός βαρετού μαθήματος χημείας και ενός βιντεοπαιχνιδιού, θα διάλεγες να κάνεις χημεία;» είναι το δίλημμα που αντιμετωπίζουν καθημερινά τα παιδιά αυτά. Η απάντηση είναι σαφής. Με δεδομένο ότι πολλά μαθήματα στο σχολείο προϋποθέτουν την ύπαρξη υπολογιστή, τα αγόρια αποκτούν πρόσβαση σε παιχνίδια και στο YouTube ακόμη και την ώρα του μαθήματος.
Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι τα κορίτσια είναι θωρακισμένα από τις παγίδες της τεχνολογίας.