Άγχος, απειρία, υπερβάλλων ενθουσιασμός, ανάρμοστη ενδυμασία, κακή προετοιμασία είναι επιζήμια λάθη, που μπορούν να αποβούν έως και μοιραία στην πρώτη απόπειρα ενός νέου ανθρώπου, να βγει στον επαγγελματικό στίβο και να κάνει ένα μικρό βήμα προς ένα λαμπρό μέλλον, εξασφαλίζοντας την πρώτη του δουλειά, μόλις έχει ολοκληρώσει τις σπουδές του.
Η διαπίστωση, πως η εύρεση εργασίας εκτός από επίπονη -κατά κανόνα και επιπρόσθετα λόγω δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας- διαδικασία, μπορεί να αποδειχθεί και τραυματική εμπειρία για χιλιάδες νέους επιστήμονες, ώθησε τις Δομές Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας (ΔΑΣΤΑ) των Ανώτατων Εκπαιδευτικών και των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων να καθιερώσουν τα τελευταία χρόνια τις "Ημέρες Καριέρας", στοχεύοντας στην καλύτερη και αποτελεσματικότερη σύνδεση των αποφοίτων και τελειοφοίτων τους με την αγορά εργασίας.
Οι "Ημέρες Καριέρας" αφορούν τη διενέργεια συνεντεύξεων με εταιρείες που αναζητούν προσωπικό για άμεση ή μελλοντική συνεργασία. "Η συμμετοχή σας στην εκδήλωση αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία να πραγματοποιήσετε συνεντεύξεις με στελέχη επιχειρήσεων, να δικτυωθείτε, να διεκδικήσετε μια θέση εργασίας, αλλά και να αντλήσετε ενημέρωση αναφορικά με την προοπτική απασχόλησης σε συγκεκριμένες εταιρείες" αναφέρεται στην ιστοσελίδα της ΔΑΣΤΑ του ΑΠΘ, που σήμερα και αύριο διοργανώνει, για τρίτη συνεχή χρονιά, τις "Ημέρες Καριέρας".
Η μέχρι στιγμής εμπειρία από τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία είναι θετική και "μεταφράζεται" ακόμη και σε προσλήψεις, αλλά και σε έναν μεγάλο αριθμό φοιτητών, που απέκτησαν εμπειρία και εξοικείωση με τις συνεντεύξεις εργασίας, περνώντας ανώδυνα την "ψυχρολουσία" της πρώτης επαφής με τον κόσμο των επιχειρήσεων.
"Σαν εμπειρία είναι ιδιαίτερα χρήσιμη, οι απόφοιτοι περνούν από 15 συνεντεύξεις ο καθένας και έτσι φεύγει το άγχος της πρώτης συνέντευξης. Είναι πολύτιμο αυτό, ιδίως για όσους δεν έχουν ακόμη καμία εργασιακή εμπειρία" λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η υπεύθυνη εξυπηρέτησης της ΔΑΣΤΑ ΑΠΘ Χριστίνα Λιόντα-Μίγγα.
"Οι συμμετέχοντες απόφοιτοι και τελειόφοιτοι ανατροφοδοτούν μέσω της διαδικασίας αυτής το βιογραφικό τους, διαπιστώνουν ποια μπορεί να είναι τα λάθη σε μία συνέντευξη, διορθώνουν ή βελτιώνουν κάποια σημεία στο βιογραφικό τους και κυρίως μαθαίνουν τι ζητούν οι επιχειρήσεις, κάτι που είναι πολύ σημαντικό ώστε να ξέρουν προς τα πού να κινηθούν, αν θέλουν να ακολουθήσουν τη μία ή την άλλη επαγγελματική πορεία" εξηγεί.
Συνολικά στις φετινές "Ημέρες Καριέρας" του ΑΠΘ συμμετέχουν 65 εταιρείες, από διάφορους επιχειρηματικούς κλάδους και προγραμματίστηκαν περισσότερες από 1500 συνεντεύξεις, με περισσότερους από 400 τελειοφοίτους και αποφοίτους του Πανεπιστημίου.
"Είναι αυξημένη η συμμετοχή των επιχειρήσεων, κάτι που δεν περιμέναμε λόγω της κρίσης. Αυτό δείχνει ότι η εκδήλωση έχει γίνει πλέον θεσμός και οι επιχειρήσεις το γνωρίζουν η μία από την άλλη. Από την άλλη, το ΑΠΘ έχει πολλές Σχολές και Τμήματα, κάποια από τα οποία υποεκπροσωπούνται, γιατί οι ειδικότητες που ζητάνε οι επιχειρήσεις είναι συνήθως συγκεκριμένες" σημειώνει η κ. Λιόντα- Μίγγα.
Η πορεία όσων έδωσαν συνεντεύξεις στο πλαίσιο των Ημερών Καριέρας παρακολουθείται και ένα εξάμηνο μετά την εκδήλωση καλούνται να απαντήσουν σε ερωτηματολόγια, που αποστέλλει η ΔΑΣΤΑ. Συνήθως δεν απαντούν όλοι, παρόλα αυτά υπάρχουν μετρήσιμα αποτελέσματα. Μέσω των περσινών "Ημερών Καριέρας" 22 άτομα προσλήφθηκαν, εκ των οποίων οι επτά υπέγραψαν συμβάσεις αορίστου χρόνου. "Από τα 300 ερωτηματολόγια που στέλνουμε θα απαντήσουν οι μισοί, άρα μπορεί και κάποιοι ακόμη να βρήκαν δουλειά και να μην μας απάντησαν" σημειώνει η κ. Λιόντα- Μίγγα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, που συγκεντρώθηκαν από την περσινή εκδήλωση, περί το 35% των συμμετεχόντων δέχτηκε μία πρόταση για δεύτερη συνέντευξη από κάποια εταιρεία, ενώ ποσοστό 20% είχε κάποια πρόταση συνεργασίας. Το εντονότερο ενδιαφέρον εκδηλώνεται για IT Developers (προγραμματιστές), καθώς και για οικονομολόγους, που μπορούν να απασχοληθούν σε διάφορους κλάδους.
Εκδήλωση για τη σύνδεση των σπουδών με την αγορά εργασίας διοργάνωσε σήμερα και η αντίστοιχη δομή του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Επιτυχημένοι στον χώρο τους επαγγελματίες κλήθηκαν να ενημερώσουν φοιτητές και αποφοίτους του Πανεπιστημίου για τις δυνατότητες σταδιοδρομίας τους σε επιχειρηματικά περιβάλλοντα ένδυσης, προσπαθώντας να τους μεταδώσουν τις γνώσεις τους για τις ανάγκες της αγοράς εργασίας του χώρου και να μοιραστούν τη δική τους εργασιακή εμπειρία.
"Η απασχόληση στον χώρο της μόδας αποτελεί πρόκληση, μέσα στον εργασιακό χώρο χτίζεις την προσωπικότητά σου" είπε στους φοιτητές ο Κ. Κονταξιάν, διευθυντής του εμπορικού κέντρου Mediterranean Cosmos, διαβεβαιώνοντάς τους ότι "οι άνθρωποι υπολογίζονται ως πόροι για μία επιχείρηση και όχι κόστος".
"Προσλαμβάνω τους υποψηφίους που γυαλίζει το μάτι τους για το μάρκετινγκ" είπε από την πλευρά της η Ε. Αληδρομίτη, διευθύντρια Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας της εταιρείας Oxford Company, στην παρουσίασή της με θέμα: "Το Marketing είναι τέχνη ή επιστήμη; Ο καλός marketer γεννιέται ή γίνεται;"