Στο πλαίσιο του προγράμματος, που οργανώθηκε από το Ίδρυμα της Βουλής, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2014-2015, περίπου τετρακόσιοι πενήντα μαθητές και μαθήτριες, από τα συμμετέχοντα σχολεία, «επικοινώνησαν διαδικτυακά μεταξύ τους, διασκέδασαν, αντάλλαξαν εμπειρίες και γνώσεις, και μεταξύ άλλων προβληματίστηκαν γύρω από τις έννοιες και τις πρακτικές της φιλοξενίας, της συνεργασίας, του σεβασμού της διαφορετικότητας και της δημοκρατίας», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Ιδρυμα της Βουλής.
Τα παιδιά, με την καθοδήγηση των καθηγητών τους δημιούργησαν μια δραστήρια διαδικτυακή κοινότητα, που για κάποιους, μέσω ανταλλαγής επισκέψεων, εξελίχθηκε και σε διά ζώσης.
Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο, οι περίπου τριακόσιοι είκοσι μαθητές των σχολείων της Δυτικής Μακεδόνιας φιλοξενήθηκαν για ένα τετραήμερο στην Αθήνα, συμμετέχοντας στο πρόγραμμα φιλοξενίας, που διοργανώνει κάθε χρόνο το Ίδρυμα της Βουλής για μαθητές απομακρυσμένων Γυμνασίων από διάφορες περιοχές της χώρας, και το οποίο προσφέρει ένα σύνολο υψηλών μορφωτικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων.
Το Ιδρυμα της Βουλής επέλεξε οκτώ πολιτιστικές δραστηριότητες, με τη συμβολική ονομασία «Θεωρικά» για τους περίπου εκατόν τριάντα μαθητές των σχολείων του Πειραιά. Από τον Οκτώβριο έως τον Φεβρουάριο, μέσω εκπαιδευτικών εκδρομών, θεατρικών και μουσικών παραστάσεων, κινηματογραφικών εξόδων κλπ, τα παιδιά διαμόρφωσαν ένα δραστήριο διασχολικό δίκτυο πολιτισμού, στο οποίο συμμετείχαν σχολεία από τον Πειραιά, το Νέο Φάληρο, τη Νίκαια και τον 'Αγιο Ιωάννη Ρέντη.