Η ηγεσία του Υπουργείου αναφέρθηκε στις νομοθετικές ρυθμίσεις για το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση (διατάξεις για τα ΕΠΑΛ, σύνταξη προεδρικού διατάγματος για την ενδοσχολική αξιολόγηση και τις απολυτήριες εξετάσεις του λυκείου, τρόπος υπολογισμού της βαθμολογίας κάθε υποψηφίου, τρόπος αξιολόγησης ανά μάθημα, ειδικές ρυθμίσεις για τους ομογενείς και αλλοδαπούς υποψήφιους αλλά και στην εξασφάλιση των αμοιβών όσων εμπλέκονται στις πανελλαδικές εξετάσεις).
Παράλληλα έγινε γνωστό ότι απομένει η υπουργική απόφαση για το ποσοστό που θα αναλογεί στους υποψήφιους του παλαιού και του νέου συστήματος, το οποίο θα προκύψει μετά τη μελέτη από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου των δηλώσεων που κατέθεσαν οι υποψήφιοι, των οποίων η διορία κατάθεσης μόλις έληξε.
Από την επεξεργασία των πρώτων στοιχείων που είχαν κατατεθεί μέχρι την Παρασκευή το μεσημέρι, προκύπτει ότι είναι πολύ χαμηλό το ποσοστό των υποψηφίων που δήλωσαν ότι θα συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις με το παλιό σύστημα, γεγονός που αποδεικνύει ότι το σύστημα που νομοθετήθηκε πέρσι την άνοιξη έχει επιλεγεί και από αποφοίτους προηγουμένων ετών.
Σχετικά με τον εθνικό διάλογο για την παιδεία που ξεκίνησε λιγο πριν τις γιορτές συνεχίζεται και τον Απρίλιο θα έχουμε τα πρώτα συμπεράσματα. Έχουν πραγματοποιηθεί τρεις συνεδριάσεις της Επιτροπής Μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής (με τη συμμετοχή εκπροσώπων των εκπαιδευτικών φορέων, των γονέων και των ΑΕΙ-ΤΕΙ) και έχουν προγραμματισθεί άλλες τρεις (με τη συμμετοχή πρώην υπουργών Παιδείας, εμπειρογνωμόνων και των Μορφωτικών ακολούθων των χωρών μελών της ΕΕ). Μεγάλος αριθμός πολιτών έχει καταθέσει τις απόψεις στην ηλεκτρονική πλατφόρμα διαλόγου, ενώ, παρά τα γνωστά προβλήματα, πραγματοποιούνται εκδηλώσεις σε αρκετές πόλεις και γειτονιές. Το γεγονός αυτό φανερώνει το ενδιαφέρον σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, που έχει η κοινωνία για την εκπαίδευση. Επίσης το υπουργείο έχει απευθύνει κάλεσμα προς τους συλλόγους διδασκόντων για συμβολή στον διάλογο πάνω σε όποια θεματική ενότητα κρίνουν.
Στόχος του διαλόγου είναι η νομοθέτηση της αναγκαίας δημοκρατικής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης με κεντρική κατεύθυνση τη 14/χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. Παράλληλα προχωρούμε στη νομοθετική αντιμετώπιση επειγόντων λειτουργικών θεμάτων.
Παράλληλα η κ. Αναγνωστοπούλου σήμερα γνωστό ότι οι όποιες αλλαγές θα γίνουν στις Πανελλήνιες εξετάσεις θα γίνουν μετά από σοβαρή και διεξοδική συζήτηση και μελέτη καθώς «στο μόνο που όλοι οι Έλληνες είναι σίγουροι ότι είναι αδιάβλητο είναι οι Πανελλήνιες εξετάσεις».
«Ό,τι και να αντικαταστήσει τις πανελλήνιες εξετάσεις πρέπει να εξασφαλιστεί ο αδιάβλητος χαρακτήρας του».
Όσον αφορά τις παρεμβάσεις του υπουργείου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η Σία Αναγνωστοπούλου σημειώνει ότι εντός των επόμενων ημερών θα προκηρυχτούν 500 θέσεις ΔΕΠ στα ανώτατα ιδρύματα ενώ αναμένεται μέχρι τον Σεπτέμβρη να πιστωθούν άλλες 500.
Επιπλέον προκηρύσσονται υποτροφίες για μεταπτυχιακούς, διδακτορικούς και μεταδιδακτορικούς καθώς στόχος του υπουργείου είναι να κρατήσει τους νέους ερευνητές στα πανεπιστήμια.