Μεταξύ των αλλαγών που ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας, είναι η περιγραφική αξιολόγηση αντί της βαθμολογικής κλίμακας στους μαθητές, αλλαγές στα σχολικά βιβλία , μείωση της ύλης και ψηφιακό κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας για οκτώ γλώσσες.
Με την περιγραφική αξιολόγηση το υπουργείο, στοχεύει να διαφοροποιήσει την κλίμακα βαθμολόγησης που ίσχυε μέχρι τώρα στα σχολεία. Σκοπός του υπουργείου είναι να επιτευχθεί ισορροπία μεταξύ του βαθμού και της περιγραφής των χαρακτηριστικών των μαθητών, ώστε να μην περιορίζεται η αξιολόγηση των παιδιών μόνο βαθμολογικά.
Στις αλλαγές που σχεδιάζονται περιλαμβάνεται και η μείωση της ύλης σε ορισμένα μαθήματα, αλλά και η αντικατάσταση κάποιων σχολικών εγχειριδίων, καθώς και ο περιορισμός στο αναλυτικό πρόγραμμα των σχολείων.
Αλλαγές έρχονται και στην ειδική αγωγή με την ένταξη των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και με ελαφριές μορφές αυτισμού στο Γενικό Σχολείο. Στόχος είναι η παρακολούθηση των μαθητών της ειδικής αγωγής με τη στήριξη του αρμόδιου δασκάλου εντός του Γενικού Σχολείου και διατήρηση του Ειδικού Σχολείου για τις βαριές επιπτώσεις.