Σύννεφα στην ΕΡΤ
Μπορεί η ΕΡΤ να είχε κέρδη 15 εκατομμύρια ευρώ το 2022, όμως κάποιοι στην Αγία Παρασκευή, νοιώθουν την καρέκλα τους να… τρίζει. Μαθαίνω μάλιστα, ότι ξεκίνησαν τα τηλέφωνα σε …γνωστούς και φίλους, εντός και εκτός κυβέρνησης, για να κρατήσουν τη θέση τους.
Γιατί, οι συμβάσεις όλων, λήγουν στο τέλος Δεκεμβρίου, κάποιοι δεν έχουν περάσει τις… εξετάσεις και το Μαξίμου, απαιτεί … διορθώσεις. Τα νούμερα των εκπομπών, τόσο του ενημερωτικού τομέα όσο και του προγράμματος της ΕΡΤ1, πλην ελαχίστων και κάποιων σειρών, δεν πάνε καλά. Και ο ενημερωτικός τομέας, προσπαθεί να ρίξει το φταίξιμο στο πρόγραμμα και το πρόγραμμα στον ενημερωτικό τομέα. Τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα! Και μια και είπα Γιάννη…. Στον ενημερωτικό τομέα, η φυγή του διευθυντή των δελτίων και ενημερωτικών εκπομπών Γιάννη Τρουπή, που κρατούσε με αριστοτεχνικό τρόπο, είναι η αλήθεια, τις ισορροπίες, έχει φέρει αμηχανία στους διευθύνοντες του ραδιομεγάρου, αφού κανείς δεν μπορεί να αναλάβει τον συγκεκριμένο ρόλο.
Αναμένονται εξελίξεις και αλλαγές και μάλιστα σε επίπεδο κορυφής. Κάποιες επισκέψεις στο Μαξίμου, το επιβεβαιώνουν. Το τι μέλει γενέσθαι δε, στην υπόθεση συγχώνευσης καναλιών της κρατικής ΕΡΤ, προκαλεί ήδη θύελλα αντιδράσεων. Για να δούμε…
Συνάντηση Μητσοτάκη- Σούνακ στο Λονδίνο
Την προσεχή Κυριακή θα βρεθεί στο Λονδίνο ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος θα πραγματοποιήσει τριήμερη επίσκεψη με αφορμή το επενδυτικό φόρουμ που διοργανώνουν για δεύτερη χρονιά το Χρηματιστήριο και η Morgan Stanley.
Πληροφορούμαστε λοιπόν ότι οριστικοποιήθηκε τελικά και συνάντηση με τον Βρετανό πρωθυπουργό, Ρίσι Σούνακ, η οποία θα πραγματοποιηθεί την προσεχή Τρίτη και θα είναι η πρώτη μεταξύ των δύο ηγετών από τότε που ανέλαβε καθήκοντα στην Ντάουνινγκ Στέιτ, τον Οκτώβριο του 2022.
Ο Έλληνας πρωθυπουργός είχε βρεθεί και πέρυσι την ίδια περίοδο στην βρετανική πρωτεύουσα αλλά δεν είχε συναντηθεί με τον νεοεκλεγέντα τότε πρωθυπουργό της Βρετανίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, είναι πιθανό στο πρόγραμμα του κ. Μητσοτάκη στο Λονδίνο να περιλαμβάνεται συνάντηση και με τον αρχηγό των Εργατικών, Κιρ Στάρμερ.
Πριν μεταβεί στην βρετανική πρωτεύουσα ο κ. Μητσοτάκης θα προεδρεύσει στην τακτική συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ που, όπως μαθαίνουμε, προγραμματίζεται για αύριο, Παρασκευή.
Με 4 προτάσεις η ΟΝΝΕΔ στην διαβούλευση για το φορολογικό
Στην δημόσια διαβούλευση για το φορολογικό νομοσχέδιο συμμετείχε και η ΟΝΝΕΔ, η οποία μάλιστα σε σχέση με τους ελεύθερους επαγγελματίες προτείνει στην κυβέρνηση και τέσσερις "σημειακές παρεμβάσεις", όπως λένε στο Μέγαρο Μαξίμου.
Συγκεκριμένα, την επέκταση του χρόνου απαλλαγής από το τεκμήριο για τους νέους ελεύθερους επαγγελματίες, για τα 5 πρώτα έτη από την έναρξη της άσκησης της επαγγελματικής τους δραστηριότητας, αντί για 3 έτη που προβλέπει η υπό κατάθεση ρύθμιση, συν δύο έτη μερικής απαλλαγής, την πρόβλεψη για πλήρη κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος, αντί της μερικής και την εισαγωγή ειδικής ρύθμισης για ζευγάρια ελεύθερων επαγγελματιών, με εξαίρεση ενός εκ των δύο από το τεκμήριο.
Επίσης, τη ρητή εξαίρεση από την εφαρμογή του τεκμηρίου για τους ελεύθερους επαγγελματίες που αμείβονται με «μπλοκάκι».
Η συμμετοχή στη διαδικασία της διαβούλευσης, η οποία θα ολοκληρωθεί στις 27 Νοεμβρίου, είναι πάντως σημαντική, καθώς μέχρι χθες είχαν γίνει περισσότερα από 1.700 σχόλια.
Τι συνδέει τον Μασούτη με τον Πάνο Γερμανό
Κοινή στέγη στη Box Now έχουν βρει 1.650 ελληνικά και διεθνή e-shops όπως η Zara, το Cosmos Group, η Public, η Intersport, ο Μασούτης ενώ έχει εγκαταστήσει θυρίδες και στο Μετρό σε συνεργασία με τη ΣΤΑΣΥ.
Η Box Now δραστηριοποιείται στον χώρο του last mile delivery, και είναι θυγατρική του Emma Capital Group, του Τσέχου επιχειρηματία Γίρι Σμετς, στην οποία έχει επενδύσει και το Olympia Group, συμφερόντων του Πάνου Γερμανού.
Η εταιρεία στα δύο χρόνια λειτουργίας της έχει εγκαταστήσει 75.000 θυρίδες σε 2.000 σημεία σε όλη την Ελλάδα ενώ ήδη έχει αρχίσει να δραστηριοποιείται και στην Κύπρο με θυρίδες σε 45 σημεία σε όλες τις μεγάλες πόλεις του νησιού και ετοιμάζει νέα επέκταση στην Ελλάδα.
Όπως λέει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Δημήτρης Ανδριώτης μέχρι στιγμής το ύψος της αρχικής επένδυσης στην ελληνική αγορά είναι 22 εκατ. ευρώ. Στο ποσό αυτό περιλαμβάνεται και γραμμή χρηματοδότησης 6,5 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης για να υλοποιήσει το επενδυτικό της πλάνο με φορέα υλοποίησης τη Eurobank.
Τρώμε από τα έτοιμα και με τη βούλα της Eurostat
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η Eurostat, ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση το μέσο νοικοκυριό αποταμίευσε το 12,7% του διαθέσιμου εισοδήματός του, στην Ελλάδα, το ποσοστό ήταν αρνητικό, -4%.
Αυτό σημαίνει, όπως επισημαίνει και η ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας, ότι τα νοικοκυριά ξόδεψαν περισσότερο από το ακαθάριστο διαθέσιμο εισόδημά τους και συνεπώς είτε χρησιμοποίησαν συσσωρευμένες αποταμιεύσεις από προηγούμενες περιόδους είτε δανείστηκαν για να χρηματοδοτήσουν τις δαπάνες τους. Το ποσοστό αποταμίευσης στην Ελλάδα είναι αρνητικό από το 2012, φτάνοντας στο χαμηλότερο επίπεδό του το 2013, -6,20%. Το 2020 έγινε θετικό, 1,38% και το 2021 ήταν 2,10%, αλλά το 2022 ξαναέγινε αρνητικό.
Σύμφωνα με έρευνα της Intrum στην Ελλάδα κοντά 1 στους 3 καταναλωτές, ξοδεύει 275 ευρώ επιπλέον από τον μηνιαίο μισθό του, με το ποσό αυτό να αντιστοιχεί στο 51% του μέσου μηνιαίου εισοδήματος του νοικοκυριού. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης το 28% των Ελβετών ξοδεύει επιπλέον 359 ευρώ όμως το ποσό αντιπροσωπεύει μόλις το 12% του μέσου μηνιαίου εισοδήματος, στο 5% είναι το υπερβάλλον ποσό των δαπανών σε σύγκριση με το μέσο εισόδημα για τους Τσέχους και στο 16% για 1 στους 4 Δανούς που ξοδεύουν επιπλέον 301 ευρώ.
Παντελιάδης και Σκλαβενίτης στην κούρσα της Black Friday
Black Friday αύριο, αν και στην Ελλάδα η συγκεκριμένη εκπτωτική περίοδος διαρκεί πολλές περισσότερες ημέρες. Όμως το ενδιαφέρον είναι ότι στην κούρσα εκτός από τις αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών και ρούχων έχουν μπει όπως μαθαίνω και τα σούπερ μάρκετ My Market και Σκλαβενίτης.
Πάντως πρώτα στην προτίμηση των Ελλήνων βρίσκονται τα ηλεκτρονικά και ακολουθούν τα είδη ένδυσης και υπόδησης και τα προϊόντα ομορφιάς. Έρευνα των Klarna και Nepa, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 15.000 καταναλωτές από 15 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, δείχνει την προτίμηση των Ελλήνων στις ηλεκτρονικές αγορές.