Η Lidl Ελλάς πετάει το γάντι στους Έλληνες
Ανεβάζει τον πήχη του ανταγωνισμού η Lidl Ελλάς. Και όχι μόνο σε επίπεδο εμπορικής πολιτικής. Όπως μαθαίνω η Γερμανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ προχωρά στη χορήγηση μισθολογικών αυξήσεων και επιπρόσθετων παροχών συνολικού ύψους 7 εκατ. ευρώ με στόχο την ενίσχυση του εισοδήματος της ομάδας της.
Μετά την αύξηση του κατώτατου μεικτού μισθού στα 1.000€ που προχώρησε η εταιρεία από 1η Δεκεμβρίου του 2023, η ενίσχυση των 7 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβάνει και την καθιέρωση από 1η Μαρτίου 2024 του κατώτατου μισθού για τους ανθρώπους των καταστημάτων στα 1.050€ για τους άγαμους και 1.200€ για τους έγγαμους. Η νέα μισθολογική πολιτική για τα καταστήματα έρχεται να προστεθεί σε ένα γενικότερο ανταγωνιστικό πακέτο αμοιβών και παροχών που προσφέρει η εταιρεία στους πάνω από 6.700 ανθρώπους της.
Τι ψωνίζει 1 στους 3 Έλληνες
Αργά αλλά σταθερά οι Έλληνες γίνονται … Ευρωπαίοι. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτό δεν το λες και καλό. Γιατί ο Εξευρωπαϊσμός μας συνδέεται με την πενία. Και εξηγούμαι. Σύμφωνα με τα στοιχεία της PLMΑ, όσοι δεν γνωρίζουν είναι ένας διεθνής οργανισμός που μετράει το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιο λοιπόν των PL στην Ελλάδα αναρριχήθηκε πέρυσι στο 31,3% σε επίπεδο όγκου πωλήσεων και στο 24% σε αξία. Το 2022 τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν 31% σε όγκο και σε 23,6% αξία. Και όπως πάνε τα πράγματα με την ακρίβεια και τον πληθωρισμό το μερίδιο των PL θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο.
Ο Σκρέκας πήρε τ’ όπλο του
Πριν καλά καλά δούμε στην πράξη τα μέτρα της Κυβέρνησης κατά της ακρίβειας ο Κώστας Σκρέκας, ο υπουργός Ανάπτυξης, διαπίστωσε ότι δεν θα λειτουργήσουν. Αυτός είναι όπως μαθαίνω ο λόγος που τα ξαναέγραψε. Πλέον το πεδίο εφαρμογής τους εκτείνεται στο 90% των προϊόντων που διακινούνται μέσω των σούπερ µάρκετ. Σύμφωνα με τις νέες υπουργικές αποφάσεις σε περισσότερα προϊόντα επεκτείνεται το µέτρο της τρίµηνης απαγόρευσης προσφορών σε προϊόντα στα οποία είχαν γίνει ανατιµήσεις µετά τις 10 Ιανουαρίου. Και όπως μου λένε από τα σούπερ μάρκετ και τη βιομηχανία µετά τις νέες αλλαγές, προβλέπουν σηµαντική υποχώρηση του τζίρου τους και περαιτέρω συγκράτηση της κατανάλωσης.