Το ποντάρισμα του Γιάννη Μασούτη
Πέντε φορές πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς «έτρεξε» η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα σουπερ μάρκετ Μασούτης του Γιάννη Μασούτη. Όπως έμαθα το πρώτο δίμηνο ο τζίρος της αυξήθηκε 10% όταν το σύνολο της αγοράς “έγραψε” 1,6% τον Ιανουάριο ενώ ήταν οριακά αρνητική τον Φεβρουάριο.
Βέβαια σε επίπεδο τριμήνου οι αποδόσεις της υποχώρησαν στο +7,5%. Για το σύνολο της χρονιάς πάνως έχει προβλέψει ανάπτυξη 5,5%. Το μερίδιο της έχει φτάσει πλέον στο 10%. Παράλληλα συνεχίζει την επέκταση στο δίκτυο της. Τις επόμενες ημέρες θα εγκαινιάσει νέο κατάστημα στην Κέρκυρα, ενώ στην Αττική ήδη έχει δρομολογηθεί η κατασκευή του νέου Grand Μασούτης στις Τρείς Γέφυρες και στη Νέα Σμύρνη. Ο επόμενος σταθμός θα είναι στην Χαλκίδα σε χώρο που λειτουργούσε μπόουλινγκ και προηγουμένως ήταν σινεμά, ενώ φλερτάρει με την Πελοπόννησο. Εκεί η επέκταση θα γίνει μέσω εξαγοράς.
Ξενοδόχοι εναντίον Δούκα
Ο μήνας του μέλιτος γενικά κρατά λίγο, ειδικότερα ακόμη λιγότερο όπως επιβεβαιώνεται από την ίδια τη ζωή. Όπως στην περίπτωση του δημάρχου Αθηναίων Χάρη Δούκα και της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών - Αττικής και Αργοσαρωνικού. Η κόντρα πρέπει να αναζητηθεί στην πρόταση του δημάρχου Αθηναίων για επιβολή ενός τέλους στα ξενοδοχεία της πόλης που θα αποδίδεται στον δήμο, εξαιτίας του «υπερτουρισμού».
Σε ανοιχτή επιστολή προς τον δήμαρχο η ηγεσία της Ένωσης εξηγεί ότι τα ξενοδοχεία συνεισφέρουν στην πόλη οικονομικά μέσα από δεκάδες φόρους επενδύσεων και φόρους λειτουργίας, αλλά με και πολλαπλούς τρόπους, «ακόμη και με δωρεές για έργα βιτρίνας, ακόμη και με προσφορά χιλιάδων δωρεάν δωματίων για τον τουρισμό και τον πολιτισμό, ακόμη και για τα πολύπλοκα κοινωνικά προβλήματα της πόλης μας».
Επισημαίνουν δε ότι τα 11 δισ. Ευρώ εσόδων των ξενοδοχείων στα οποία αναφέρθηκε ο κ. Δούκας κατά την ομιλία του στο 9ο Φόρουμ των Δελφών, σαφώς δεν αφορούν τον δήμο της Αθήνας, αλλά ολόκληρη τη χώρα. Σε ό,τι αφορά το θέμα του υπερτουρισμού, η ΕΞΑΑΑ επιρρίπτει τις ευθύνες στην άναρχη ανάπτυξη της βραχυχρόνιας μίσθωσης, τις επιπτώσεις της σε οικονομία, κοινωνία, περιβάλλον κ.ά. «που κανείς δεν έλεγξε έως τώρα και ουδείς παρακολουθεί τον ανεξέλεγκτο ρυθμό ανάπτυξής τους, τον αριθμό των κλινών τους που ξεπερνά τις ξενοδοχειακές, την ποιότητα της προσφοράς τους, έως και τα θέματα ασφάλειας των επισκεπτών».
Τα απόνερα του Brexit αλλάζουν τον χάρτη των Ευρωπαϊκών εξαγωγών
Η απόφαση των Βρετανών να επιβάλουν ελέγχους εισαγωγών Brexit από τις 30 Απριλίου θα οδηγήσει σε ελλείψεις ορισμένων τροφίμων, λουλουδιών και βοτάνων και φυσικά σε αυξήσεις τιμών αφού θα υπόκεινται σε τέλη έως και 145 £ ανά αποστολή.
Ήδη ορισμένοι εξαγωγείς της ΕΕ έχουν βαρεθεί τη βρετανική γραφειοκρατία και είτε σταματούν τις εργασίες εφοδιασμού είτε έχουν εγκαταλείψει εντελώς την προσπάθεια.
Οι Βρετανοί λένε ότι αυτό προορίζεται μόνο για την κάλυψη του κόστους νέων εγκαταστάσεων, συμπεριλαμβανομένου ενός χώρου ελέγχου στα εσωτερικά σύνορα ύψους 154 εκατομμυρίων λιρών στο Sevington στο Κεντ, και όχι για τη δημιουργία κέρδους. Ωστόσο, η Ομοσπονδία CCF, ένας εμπορικός οργανισμός για προμηθευτές, εκτιμά ότι η κυβέρνηση θα αποκομίσει μέρισμα 60 εκατ. λιρών για το Brexit και η διαδικασία θα προσθέσει 1 δισ. λίρες στο κόστος εισαγωγής τροφίμων και φυτών.
Η ασφαλιστική εταιρεία Allianz Trade δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι το συνολικό κόστος εισαγωγής τροφίμων θα αυξηθεί 10%. Οι νέοι έλεγχοι δεν ισχύουν για τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, αλλά οι κανόνες για αυτά είναι πιθανό να τεθούν σε ισχύ τον Οκτώβριο – μια υποχρέωση βάσει των όρων της συμφωνίας του Μπόρις Τζόνσον για το Brexit – και υπάρχουν ήδη ενδείξεις ότι προμηθευτές καλλιεργειών χαμηλότερης αξίας όπως τα βατόμουρα και τα αγγούρια στέλνουν τα προϊόντα τους αλλού.
Ο Khorakiwala και το Ελ ντοράντο της Ελλάδας
Δεν γνωρίζω τι πρόκειται να ψηφίσει στις επικείμενες Ινδικές εκλογές ο επιχειρηματίας Taizoon Khorakiwala, της SwitzGroup γνωρίζω όμως ότι ετοιμάζεται για νέες επενδύσεις στην Ελλάδα. Η SwitzGroup προγραμματίζει επενδύσεις στα βιολογικά προϊόντα και στα logistics, αλλά και στην περαιτέρω διείσδυση της στην αγορά της σοκολάτας μέσα από το νέο εργοστάσιο σοκολάτας της εταιρείας.
«Δεν θα μπορούσα να περιμένω καλύτερα αποτελέσματα από την επένδυση μας στην Ελλάδα» υπογράμμισε από το Φόρουμ των Δελφών ο Khorakiwala, συμβουλεύοντας τους συμπατριώτες του να επενδύσουν μακροπρόθεσμα στη χώρα, βρίσκοντας τον κατάλληλο συνεργάτη.