Οι αλλαγές αφορούν, κυρίως, το Β' μέρος του Κανονισμού, αλλά περιορισμένες αλλαγές γίνονται και στο Α' μέρος, με κυριότερες εξ' αυτών την πλήρωση της κενής θέσης αντιπροέδρου της Βουλής, την ένταξη των ειδικών κανονισμών στο κυρίως σώμα του Κανονισμού, την προσαρμογή στη γενική νομοθεσία για την αξιολόγηση των υπαλλήλων και την επιλογή γενικών διευθυντών, διευθυντών και προϊσταμένων, νέο οργανόγραμμα, πλήρη εναρμόνιση του μισθολογίου με τα ισχύοντα στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα.
Κατά την τοποθέτησή του στην Ολομέλεια, ο κ. Βούτσης, υπογράμμισε ότι «από ένα ισχυρά προνομιακό, στα όρια ενός πολιτικού αυταρχισμού, καθεστώς προεδροκεντρικής λειτουργίας της Βουλής, βήμα με το βήμα, θεσμό με τον θεσμό, και αναγνωρίζοντας τις πραγματικότητες, πάμε σε μία πιο δημοκρατική λειτουργία». «Προχωράμε σε μία θεσμική χαλάρωση αυτής της δυνατότητας και των πολύ μεγάλων αρμοδιοτήτων που είχε και έχει ο πρόεδρος στη Βουλή», ανέφερε και πρόσθεσε πως αυτό είναι εξαιρετικά καλό, τόσο για τη Δημοκρατία, όσο και για τη λειτουργία της Βουλής.
Ο κ. Βούτσης, έκανε λόγο για «μπούλινγκ» που υφίστανται στον χώρο της δημόσιας κριτικής οι υπάλληλοι της Βουλής, εγκαλούμενοι για δήθεν προνόμια, όπως ειδικά μισθολόγια και υπέρογκα επιδόματα.
Αντιπαράθεση για προσλήψεις
Απαντώντας στην κριτική, ιδίως της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και του κοινοβουλευτικού εκπρόσωπου της, Ανδρέα Λοβέρδου, περί «προσλήψεων ημετέρων», ο κ. Βούτσης μίλησε για «ανοησίες» και «βλακείες», που δίνουν τροφή στον λαϊκισμό, επισημαίνοντας πως επί της προεδρίας του ο αριθμός των υπαλλήλων είναι ο ίδιος ή και μικρότερος συγκριτικά με την περίοδο προ της αναλήψεως των καθηκόντων του. «Οι ειδικοί κανονισμοί για πλήθος λειτουργιών της Βουλής ήταν το πεδίο, μέσα από το οποίο διαμορφωνόντουσαν εντελώς ιδιαίτερες, προνομιακές, πελατειακές σχέσεις στο επίπεδο των διορισμών, των αμοιβών, των μετεξελίξεων, των μετακινήσεων κ.λπ.», κατήγγειλε ο πρόεδρος του Κοινοβουλίου και τόνισε ότι πριν από 15 χρόνια η Βουλή λειτουργούσε με τους μισούς υπαλλήλους και στη συνέχεια έγινε πεδίο πελατειακών σχέσεων, δημιουργούνταν νέες υπηρεσίες και νέα οργανογράμματα με σκοπό τις κομματικές προσλήψεις και το βόλεμα των ημετέρων, συγγενών και φίλων.
Χαρακτηριστικά, ανέφερε ότι στο γκαράζ της Βουλής είχαν προβλεφθεί 60 οργανικές θέσεις, μέχρι και γραμματέων, κάτι που άλλαξε στη συνέχεια και πλέον υπηρετούν μόνον οκτώ στο γκαράζ και οι υπόλοιποι υπάλληλοι έχουν διαχυθεί σε άλλες υπηρεσίες. Επεσήμανε, δε, ότι οι αλλαγές που αφορούν τους μετακλητούς υπαλλήλους, στις ειδικές υπηρεσίες, το γκαράζ, το γυμναστήριο κ.α., στο εξής θα εγκρίνονται από την Ολομέλεια και όχι από τον πρόεδρο, όπως συνέβαινε παλαιότερα.
Ακόμη, ο κ. Βούτσης έκανε λόγο για ανάγκη μείωσης του αριθμού των υπαλλήλων της Βουλής, που έχουν διατεθεί στα κόμματα, διότι- όπως είπε- δεν είναι δυνατόν ένα μικρό, πλέον, κόμμα να έχει τους πενταπλάσιους υπαλλήλους από ένα μεγαλύτερο. Προανήγγειλε, μάλιστα, καταγραφή των υπαλλήλων που υπηρετούν στα γραφεία των πολιτικών κομμάτων στο Κοινοβούλιο, προκειμένου να τεθεί μέτρο, επί παραδείγματι ένας προς 15 κάθε φορά για τα μέλη των κομμάτων ή ένας προς δέκα.
Δεδομένης και της κριτικής που ασκήθηκε από τα κόμματα- ιδίως από την ΝΔ, διά του Θανάση Δαβάκη και του Γιάννη Τραγάκη- ο πρόεδρος της Βουλής παραδέχθηκε ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα «κακής νομοθέτησης», επιρρίπτοντας ευθύνες σε υπουργούς, οι οποίοι αντί να προετοιμάζουν τις νομοθετικές πρωτοβουλίες τους στη βάση ενός συγκεκριμένου σχεδιασμού, φέρνουν πολυσέλιδες τροπολογίες που προσιδιάζουν σε «μίνι νομοσχέδια». «Το πρόβλημα έχει τεθεί σε όλους τους δυνατούς τόνους προς την κυβέρνηση», σημείωσε. Επίσης, απέναντι στις έντονες αντιδράσεις που εκφράστηκαν από τους εκπροσώπους των κομμάτων για την απουσία των υπουργών- πλην ελάχιστων- στον κοινοβουλευτικό έλεγχο, ο πρόεδρος του Κοινοβουλίου υποστήριξε ότι το θέμα δεν είναι «ηθικολογικό», πρέπει να γίνει συζήτηση και να βρεθεί τρόπος, ώστε η ανταπόκριση των υπουργών, από το 50% σήμερα, να φθάσει στο 70%.