Οι Υπουργοί, συζήτησαν σε άριστο κλίμα την ενεργειακή στρατηγική των δύο χωρών και συμφώνησαν να εμβαθύνουν τη διμερή συνεργασία στον τομέα της ενέργειας, υιοθετώντας τρεις κεντρικές κατευθύνσεις:
-Τη διεύρυνση του κάθετου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου στα Βαλκάνια, με τη συμπερίληψη του Διασυνδετήριου Αγωγού Βουλγαρίας-Σερβίας (IBS) ως έργου ενίσχυσης της δυναμικότητας του επενδυτικά και τεχνικά ώριμου Διασυνδετήριου Αγωγού Ελλάδας - Βουλγαρίας (IGB).
-Την επέκταση των δυνατοτήτων συνεργασίας των δύο χωρών για την ανάπτυξη της αγοράς Φυσικού Αερίου στην περιοχή των Βαλκανίων, μέσω της χρήσης του πλωτού τερματικού σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου της Αλεξανδρούπολης (FSRU), ως Πύλης εισόδου.
-Την καθιέρωση επενδυτικής συνεργασίας μεταξύ της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού (ΔΕΗ) και της σερβικής κρατικής εταιρείας παροχής ηλεκτρικής ενέργειας Elektroprivreda Srbije (EPS), στους τομείς των υποδομών και παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.
Τέλος οι δύο Υπουργοί συμφώνησαν να συναντηθούν ξανά, ώστε να εργαστούν από κοινού στην περαιτέρω εμβάθυνση της διμερούς συνεργασίας, στη βάση των προαναφερθεισών στρατηγικών κατευθύνσεων.
Τσίπρας: Τεράστιας σημασίας έργο ο πλωτός ποτάμιος διάδρομος Θεσσαλονίκης - Δούναβη
«Τεράστιας σημασίας έργο», για την Ελλάδα, τη Σερβία αλλά και ολόκληρη την Ευρώπη χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, το σχέδιο του πλωτού ποτάμιου διαδρόμου, ο οποίος θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τον Δούναβη.
Ήταν ένα από τα κύρια θέματα που συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια της σημερινής συνεδρίασης του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας και Σερβίας στη Θεσσαλονίκη και στη σημασία του αναφέρθηκαν τόσο ο Έλληνας πρωθυπουργός, όσο και ο Σέρβος Πρόεδρος, Αλεξάντερ Βούτσιτς, στην κοινή συνέντευξη Τύπου. Σύμφωνα με το εγχείρημα, ο ποταμός Αξιός (το τμήμα του στην Ελλάδα) και ο Βαρδάρης, (το τμήμα στην πΓΔΜ), καθώς επίσης και ο Μοράβα, στο έδαφος της Σερβίας, θα συνδεθούν και θα αποτελέσουν τον πλωτό διάδρομο, που συνδέει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με το Δούναβη.
Στόχος είναι η διασύνδεση της Μεσογείου, μέσω υδάτινων «δρόμων» με τον Δούναβη, έτσι ώστε τα φορτία να μεταφέρονται με πλοία, από τις αγορές της Ανατολής στην κεντρική Ευρώπη, κερδίζοντας χρόνο και χρήμα. Η ιδέα είναι παλιά και τεχνικά θεωρείται από τους ειδικούς εφικτή, ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, βρίσκεται στην ατζέντα των συναντήσεων κυβερνητικών αξιωματούχων της Σερβίας, της πΓΔΜ, της Ελλάδας και των χωρών που θα διασχίζει το «κανάλι», καθώς και της Κίνας, που είναι και ο μεγάλος ενδιαφερόμενος για την ταχύτερη και φτηνότερη μεταφορά των προϊόντων της στις ευρωπαϊκές αγορές.
Το θέμα, εκτός από σήμερα, είχε συζητηθεί και κατά την επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού στο Βελιγράδι, ενώ και οι δυο ηγέτες το είχαν θέσει στην κινεζική ηγεσία κατά τα ταξίδια τους στο Πεκίνο Το ζήτημα είχε θέσει στην κυβέρνηση της πΓΔΜ και ο Νίκος Κοτζιάς κατά την τελευταία επίσκεψή του στα Σκόπια.