Ο Δρ David Freedman, ειδικός στις ΗΠΑ για τις μολυσματικές ασθένειες, δήλωσε ότι αρνήθηκε να συμμετάσχει σε πρόσφατη παρουσίαση από τον παγκόσμιο αερομεταφορέα IATA με τους προγραμματιστές Airbus AIR.PA , Boeing BA.N και Embraer EMBR3.SA που ανέφεραν το έργο του.
Ενώ χαιρέτισε ορισμένα ευρήματα της βιομηχανίας ως «ενθαρρυντικά», ο Freedman είπε ότι ένας βασικός ισχυρισμός για την απίθανη μετάδοση της COVID-19 στα αεροπλάνα βασίστηκε στα «κακά μαθηματικά».
Οι αεροπορικές εταιρείες και οι προγραμματιστές ανυπομονούν να ξαναρχίσουν τα διεθνή ταξίδια, ακόμη και όταν ένα δεύτερο κύμα μολύνσεων και περιορισμών ισχύει σε πολλές χώρες.
Η παρουσίαση των μέσων ενημέρωσης στις 8 Οκτωβρίου απαριθμούσε τις λοιμώξεις κατά την πτήση που αναφέρθηκαν σε επιστημονικές μελέτες ή από τις αεροπορικές εταιρείες της IATA - και συνέκρινε τον αριθμό με τα συνολικά ταξίδια επιβατών φέτος.
"Με μόνο 44 εντοπισμένες πιθανές περιπτώσεις μετάδοσης που σχετίζονται με πτήσεις μεταξύ 1,2 δισεκατομμυρίων ταξιδιωτών, αυτή είναι μια περίπτωση για κάθε 27 εκατομμύρια", δήλωσε ο ιατρικός σύμβουλος της IATA, Δρ Ντέιβιντ Πάουελ, σε δελτίο τύπου, που επαναλήφθηκε σε σχόλια κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης.
Η ΙΑΤΑ δήλωσε ότι τα ευρήματά της «ευθυγραμμίζονται με τους χαμηλούς αριθμούς που αναφέρθηκαν σε μια πρόσφατα δημοσιευμένη μελέτη από ομοτίμους των Freedman και Wilder-Smith».