Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Μάρτιος 2024 |
Μάρτιος 2023 |
Μεταβολή 2024/2023 |
|
Καινούργια επιβατικά |
12.478 |
13.284 |
-6,1% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
790 |
1.119 |
-29,4% |
Καινούργια λεωφορεία |
19 |
14 |
+35,7% |
|
|||
Ιανουάριος - Μάρτιος 2024 |
Ιανουάριος - Μάρτιος 2023 |
Μεταβολή 2024/2023 |
|
Καινούργια επιβατικά |
36.681 |
33.772 |
+8,6% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
2.877 |
3.064 |
-6,1% |
Καινούργια λεωφορεία |
89 |
63 |
+41,3% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Μάρτιο, έχει ως εξής:
Segment |
Μάρτιος 2024 |
Μάρτιος 2023 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος - Μάρτιος 2024 |
Ιανουάριος – Μάρτιος 2023 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A |
6,4% |
5,6% |
+0,7 |
6,0% |
5,7% |
+0,3 |
A-SUV |
2,7% |
1,1% |
+1,7 |
2,2% |
1,1% |
+1,1 |
(A TOTAL) |
(9,1%) |
(6,7%) |
(+2,4) |
(8,2%) |
(6,8%) |
(+1,5) |
B |
23,7% |
25,5% |
-1,8 |
26,2% |
30,7% |
-4,5 |
B-SUV |
31,5% |
26,8% |
+4,7 |
30,5% |
25,9% |
+4,6 |
(B TOTAL) |
(55,2%) |
(52,4%) |
(+2,9) |
(56,7%) |
(56,6%) |
(+0,1) |
C |
5,8% |
7,7% |
-1,9 |
7,6% |
7,1% |
+0,5 |
C-SUV |
21,4% |
23,8% |
-2,5 |
19,3% |
21,8% |
-2,4 |
(C TOTAL) |
(27,1%) |
(31,5%) |
(-4,3) |
(26,9%) |
(28,9%) |
(-2,0) |
D |
1,5% |
2,0% |
-0,5 |
1,8% |
1,3% |
+0,5 |
D-SUV |
4,4% |
5,9% |
-1,5 |
4,3% |
4,9% |
-0,6 |
(D TOTAL) |
(6,0%) |
(7,9%) |
(-1,9) |
(6,1%) |
(6,2%) |
(-0,1) |
E |
0,2% |
0,1% |
+0,1 |
0,1% |
0,1% |
+0,1 |
E-SUV |
0,5% |
0,4% |
+0,1 |
0,4% |
0,4% |
-0,0 |
(E TOTAL) |
(0,7%) |
(0,5%) |
(+0,2) |
(0,5%) |
(0,5%) |
(+0,0) |
F-G |
0,1% |
0,1% |
-0,0 |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
F-G-SUV |
0,2% |
0,3% |
-0,1 |
0,3% |
0,3% |
+0,0 |
(F-G TOTAL) |
(0,3%) |
(0,4%) |
(-0,1) |
(0,3%) |
(0,4%) |
(-0,1) |
SPORTS |
0,3% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,2% |
-0,0 |
MPV |
0,0% |
0,1% |
-0,1 |
0,0% |
0,1% |
-0,1 |
MPV-M/COMBI |
1,3% |
0,4% |
+0,9 |
1,0% |
0,4% |
+0,7 |
(SUV TOTAL) |
(60,7%) |
(58,3%) |
(+2,4) |
(57,0%) |
(54,3%) |
(+2,6) |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
Μάρτιος 2024 |
Μάρτιος 2023 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Μάρτιος 2024 |
Ιανουάριος – Μάρτιος 2023 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Φεβ. ‘24 |
|
Βενζίνη |
41,7% |
44,3% |
-2,7 |
40,5% |
44,2% |
-3,7 |
35,5% |
Πετρέλαιο |
8,1% |
12,2% |
-4,1 |
10,6% |
16,6% |
-6,0 |
12,9% |
Υβριδικά (HEV) |
37,4% |
28,8% |
+8,6 |
37,3% |
27,2% |
+10,2 |
28,9% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) |
9,9% |
11,6% |
-1,7 |
9,8% |
9,4% |
+0,4 |
19,3% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
0,1% |
0,3% |
-0,2 |
3,4% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
2,7% |
2,7% |
+0,0 |
1,7% |
2,4% |
-0,7 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Φεβρουάριο ως εξής:
Φεβρουάριος2024 |
Φεβρουάριος 2023 |
Μεταβολή |
|
ΕΕ(1) |
883.608 |
802.435 |
+10,1% |
ΕΕ 14(2) |
770.534 |
701.966 |
+9,8% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) |
910.173 |
828.437 |
+9,9% |
Ελλάδα |
11.451 |
9.956 |
+15,0% |
(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.