Αν και σε άλλες χώρες της Ε.Ε οι πολιτικές δυνάμεις εμφανίζονται έτοιμες, έχοντας καταθέσει ήδη το δικό τους μανιφέστο για να διεκδικήσουν την ψήφο των πολιτών, εντούτοις στην Ελλάδα τα πράγματα παραμένουν σε πρώιμο στάδιο για τρεις κυρίως λόγους: πρώτον, η Κυβέρνηση και η Αξιωματική Αντιπολίτευση διαχειρίζονταν έως σήμερα μια βαριά ατζέντα (πυρκαγιές, πλημμύρες, εσωκομματικές διαδικασίες).
Δεύτερον, τα κόμματα προετοιμάζονται ενόψει των αυτοδιοικητικών εκλογών τον Οκτώβριο.
Τρίτον, η ελληνική κοινωνία αντιμετωπίζει στην παρούσα φάση σημαντικά προβλήματα, αφήνοντας στην άκρη άλλα θέματα που αν και έχουν ξεχωριστή σημασία, εντούτοις δεν συνιστούν προτεραιότητα.
Τη συζήτηση για τις ευρωεκλογές άνοιξε δειλά ο Πρωθυπουργός μετά από σχετική ερώτηση που δέχθηκε στη ΔΕΘ, ξεκαθαρίζοντας ότι θα γίνουν με σταυρό, γεγονός που σημαίνει ότι οι υποψήφιοι θα κληθούν να κάνουν αν όχι πανελλαδικής εμβέλειας, μια καμπάνια που η άμεση επικοινωνία μεταξύ υποψηφίου και κοινού καθίσταται αναγκαία και αναπόφευκτη.
Τα σενάρια περί αλλαγής του εκλογικού νόμου πετάχτηκαν στις καλένδες, γι’ αυτό και η επιλογή των προσώπων που θα μπουν στις λίστες θα συνδέεται άμεσα με την ικανότητα τους να επικοινωνήσουν με τους πολίτες και να τους κινητοποιήσουν στο μέγιστο δυνατό βαθμό.
Η συμμετοχή τόσο των Ελλήνων, όσο και των υπολοίπων Ευρωπαίων στις ευρωεκλογές του 2019 υπήρξε αυξημένη σε σχέση με παλαιότερες διαδικασίες. Το μεγάλο στοίχημα για τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και τις πολιτικές οικογένειες των Βρυξελλών είναι η δημιουργία των κατάλληλων προϋποθέσεων, προκειμένου οι πολίτες να συμμετάσχουν ακόμα πιο μαζικά στην εκλογική αναμέτρηση του Ιουνίου, σε μία περίοδο που η Ευρώπη καλείται να χαράξει μια νέα ανθεκτική πορεία εν μέσω πολλαπλών προκλήσεων.
Παίρνοντας το παράδειγμα της Ελλάδας, μπορεί να αναρωτηθεί κανείς για τους τρόπους με τους οποίους θα ενισχυθεί η αύξηση του awareness.
Στο σχεδιασμό αυτό θα μπορούσαν να εργαστούν από κοινού τόσο η Βουλή και τα κόμματα, όσο και οι αντιπροσωπείες των ευρωπαϊκών θεσμών στην Ελλάδα.
Τα γραφεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα κάνουν ήδη σπουδαία δουλειά προς αυτή την κατεύθυνση.
Τη σκυτάλη χρειάζεται να πάρουν η Κυβέρνηση αφενός και τα πολιτικά πρόσωπα που χειρίζονται το χαρτοφυλάκιο των ευρωπαϊκών υποθέσεων, αλλά και τα κόμματα ξεχωριστά.
Αλλά εξίσου σημαντικό ρόλο μπορούν να διαδραματίσουν και άλλοι stakeholders, όπως τα Media, στηρίζοντας την ευρωπαϊκή γιορτή της Δημοκρατίας με τηλεοπτικά σποτ, ενίσχυση της ευρωπαϊκής θεματολογίας στα δελτία ειδήσεων, αλλά και με επιπρόσθετες ενημερωτικές εκπομπές με ευρωπαϊκό αποτύπωμα.
Οι ευρωπαϊκές εκλογές μας αφορούν όλους και τον καθένα ξεχωριστά. Γι’ αυτό και όσοι εμπλέκονται στην πολιτική διαδικασία χρειάζεται να συνδράμουν στη συμπλήρωση του παζλ της κινητοποίησης των πολιτών, αναδεικνύοντας τη σπουδαιότητα σε μία διεργασία που αφορά στο κοινό μας μέλλον. Το έπραξε ήδη το DNews, καιρός να ακολουθήσουν και άλλοι το δικό του παράδειγμα.