Σε απόγνωση είναι χιλιάδες καταναλωτές που βλέπουν βδομάδα την βδομάδα τις τιμές των προϊόντων στα ράφια των σουπερμάρκετ να εκτινάσσονται προς τα πάνω. Καθημερινά οι καταναλωτές καταγγέλλουν παραπλανητικές προσφορές σε είδη πρώτης ανάγκης, με συσκευασίες 2+1 δώρο να κοστίζουν τελικά ακριβότερα από την μεμονωμένη συσκευασία.
Γιατί το 2+1 δεν είναι πάντα το φθηνότερο
Μια απλή επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ της γειτονιάς αρκεί για να διαπιστώσει κανείς ότι σχεδόν τα μισά προϊόντα που πωλούνται είναι υπό το καθεστώς προωθητικής ενέργειας μέσω προσφορών είτε 1+1 είτε 2+1 αλλά όπως αποδεικνύεται κάθε άλλο παρά συμφέρουσες είναι. Τουναντίον έχουν αυξηθεί οι περιπτώσεις που τέτοιες προσφορές επί της ουσίας αποτελούν κερδοσκοπικά παιχνίδια εις βάρος του καταναλωτή. Όπως τονίζεται πολλές προσφορές τέτοιου είδους είναι κενό γράμμα γιατί οι εταιρείες επί της ουσίας ανεβάζουν τις τιμές και μετά να κάνουν δήθεν προσφορά στον καταναλωτή 50%, είτε του δίνουν δωρεάν το ίδιο προϊόν. Το Ινστιτούτο καταναλωτών, αποτυπώνει τα τρικ των προσφορών που «σπρώνουν» τους καταναλωτές να αγοράσουν όπως λέει πιο ακριβά τα προϊόντα.
Αλλαγές στον τρόπο που πωλούνται οι προσφορές και τα προϊόντα 1+1 προανήγγειλε ο υπουργός Ανάπτυξης
Πάντως η κυβέρνηση εξετάζει να φέρει ρύθμιση που θα βάλει τέλος στο αλαλούμ των προσφορών.
Ειδικότερα σε ραδιοφωνικε΄ς του δηλώσεις ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας τόνισε πως με την ρύθμιση που θα έρθει, τα σούπερ μάρκετ θα είναι υποχρεωμένα, δίπλα στην προσφορά με το προϊόν 1+1, να το πωλούν και κατά μόνας. Συγκεκριμένα ανέφερε «πρέπει δίπλα πάντα και αυτό είναι κάτι το οποίο θέλουμε να επιβάλλουμε, πρέπει πάντα να υπάρχει και η μεμονωμένη συσκευασία. Θα πρέπει να υπάρχει και η μεμονωμένη συσκευασία ώστε να υπάρχει σύγκριση μεταξύ του μονού προϊόντος και της πολυσυσκευασίας η οποία είναι σε προσφορά για να μπορεί να βλέπει ο καταναλωτής ότι αυτό το οποίο του προσφέρεται είναι με έκπτωση».