Στο «στόχαστρο» του υπουργείου Ανάπτυξης μπαίνουν οι προσφορές τύπου «1+1 δώρο» αλλά και τα προϊόντα σε έκπτωση που κατακλύζουν καθημερινά τα ράφια των σούπερ μάρκετ και σε πολλές περιπτώσεις αποδεικνύονται κάθε άλλο παρά προσφορές.
Όπως έχει καταγγελθεί πολλές φορές από πλευράς καταναλωτών δεν είναι λίγα τα παραδείγματα προσφορών τύπου “1+1 δώρο” που φαντάζουν δελεαστικά και επωφελή αλλά εντούτοις πρόκειται για τρικ. Η συζήτηση που έχει ανοίξει για τις παραπλανητικές προσφορές, οδηγεί σε μεγαλύτερη πίεση των αλυσίδων σούπερ μάρκετ από την κυβέρνηση, που ψάχνει τρόπους να προστατέψει τον καταναλωτή από περιπτώσεις παραπλάνησης.
Μάλιστα σε αυτή την κατεύθυνση κινούνται και οι προσπάθειες του αρμόδιου Υπουργείου να δημιουργηθεί μια διάταξη, με την οποία θα αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο των προσφορών στα σουπερμάρκετ, για να γίνει πιο αυστηρό και να αποφεύγεται η παραπλάνηση των καταναλωτών. Όπως άλλωστε έχει δηλώσει και ο υπουργός Κώστας Σκρέκας «Φυσικά και θέλουμε προσφορές και θέλουμε τα προϊόντα να προσφέρονται σε καλύτερες τιμές αλλά δεν θα επιτρέψουμε τις παραπλανητικές προσφορές. Θα πρέπει να υπάρχει και η μεμονωμένη συσκευασία, ώστε να υπάρχει σύγκριση μεταξύ του μονού προϊόντος και της πολυσυσκευασίας, η οποία είναι σε προσφορά, για να μπορεί να βλέπει ο καταναλωτής ότι αυτό το οποίο του προσφέρεται είναι με έκπτωση».
Αλλαγή στα ράφια για να μπει «φρένο» στις παραπλανητικές προσφορές
Σε σημερινές του δηλώσεις στον ΑΝΤ1 ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Ανάπτυξης Σωτήρης Αναγνωστόπουλος αναφέρθηκε εκτενώς στις παραπλανητικές προσφορές και στο πώς θα προστατευτεί η τσέπη του καταναλωτή. Ειδικότερα παραδέχθηκε ότι η πρακτική των παραπλανητικών εκπτώσεων υπονομεύει τον καταναλωτή και εμπράκτως, του αφαιρεί τη δυνατότητα να επιλέξει ελεύθερα το προϊόν που επιθυμεί. Μάλιστα ανακοίνωσε ότι αν πριν από μία προσφορά έχει προηγηθεί παράνομη ανατίμηση, τότε με την απόφαση του προστίμου θα αφαιρείται το ψευδές τμήμα της έκπτωσης και τα κέρδη που προέκυψαν από αυτό.